Aalberts: Digital-first story en platform

Omschrijving

Aalberts is Nederlandse innovatie trots en realiseert met bedrijfskritische technologieën vooruitgang op menselijk-, milieu- en financieel vlak. Efficiënt geproduceerde chips, beter presterende voertuigen, milieuvriendelijke gebouwen en hightech materialen. Wij mochten een complex verhaal vertalen naar een digitale vorm waar ook grote investeringsmaatschappijen, die toenemend waarde hechten aan duurzaamheid, mee identificeren.

Doel

Aalberts is geen standaard Nederlands B2B-bedrijf. Met gloednieuwe technologieën is Aalberts een innovator in industrieën overal te wereld. Aalberts verrijkt ons dagelijks leven met baanbrekende en kritieke technologie. Met ruim 14.000 medewerkers zet Aalberts zich dagelijks in om vooruitgang te boeken voor mens, milieu en economie. Naast het bouwen van een sterk communicatief online medium was de grootste uitdaging de manier waarop wij het verhaal van Aalberts konden vertellen, De technologieën en werknemers die constant hun grenzen weten te verleggen spelen daarin een essentiële rol. De duidelijke boodschap zou voor het digitale platform vormgegeven worden om een rijke gebruikerservaring te bieden en investeerders en high-potential professionals aan te trekken.

Resultaat

Voor deze opdracht wilden wij terug naar de kern; het bestaansrecht van Aalberts. Van daaruit vormden wij vier overzichtelijke pijlers: 1. eco-friendly buildings, 2. Industrial niches, 3. Sustainable transportation en 4. Semicon efficiency. Deze vier pijlers hebben wij geïntegreerd in de wereld van Aalberts: een 3D-stad waar elk aspect van het bedrijf zichtbaar is en symbool staat voor alle activiteiten ten behoeve van een schone wereld. Deze stad werd de lens van een geheel nieuw platform.

De virtuele stad is tevens integraal onderdeel geworden van het merk Aalberts en is in verschillende communicatiemiddelen verwerkt. Maar belangrijker, de kern, de pijlers en de virtuele stad hebben de basis gelegd voor een simpel doch doortastend verhaal over de bijdrage van Aalberts aan een schone wereld met mission-critical technologies én daarbij de architectuur bepaald voor een vernieuwd platform.

De 3D clay-stijl is ook doorgevoerd in 3D modellen van ‘hero’ producten. De koppeling met de overkoepelende virtuele stad zorgt voor een duidelijke lijn in het vertellen van het ‘waarom’, het ‘hoe’ en het ‘wat’.

Om er zeker van te zijn dat wij iedere gebruiker met zo min mogelijk ruis een totaalbeeld geven van Aalberts is er gewerkt aan een datamodel dat de integratie van dynamische relevante informatie mogelijk maakt. Zo is een newsroom verwerkt in het gehele platform en wordt er alleen informatie weergegeven op plekken waar deze relevant is voor de gebruiker. Zo kan de bezoeker én verdwalen in de wereld van Aalberts én effectief de organisatie doorgronden.

Overige informatie

Wij zijn trots dat we er in co-creatie processen met de klant in zijn geslaagd om één van de meest complexe bedrijven van Nederland te vertalen naar een digitale weergave die modern en duidelijk is én daarbij het fundament heeft gelegd voor een nieuwe communicatievorm in een traditionele industriële wereld waarbij duurzaamheid een belangrijk thema werd dat zowel impliciet als expliciet op de voorgrond heeft mogen treden.

+ Voeg case toe