Tot de kern komen maakt voor NRG wereld van verschil

Omschrijving

Leadgeneratie voor een kernreactor? Jazeker! Nucleair is voor velen onbekend terrein. Vertel je dat je dagelijks 30.000 patiënten helpt dan wordt dat beeld heel anders. De nieuwe multi-site maakt nucleaire kennis toegankelijker voor drie doelgroepen. De website vertelt een bijzonder verhaal, maar levert ook leads én verkopen op.

Doel

Voor de buitenwereld is nucleair een mysterieus en onbekend begrip. Maar voor NRG’ers niet. Zij zijn dagelijks bezig met onderzoek en nucleaire dienstverlening. Met de huidige productie van medische isotopen helpen ze wereldwijd 30.000 mensen per dag. Nucleair is onmisbaar om de klimaat- en de gezondheidszorgdoelstellingen te halen. Plat gezegd: een kernreactor redt levens. Nuclear. For Life. Dat bijzondere verhaal moet verteld worden en support opleveren van de buitenwereld en politiek. En, het liefst ook wat leads. Een voorzichtige ambitie, want veel ervaring met online verkoop was er vanuit de NRG organisatie niet.

Digitaal strateeg Kim Modder zocht een nieuwe digitale partij voor de lange termijn. Geen leverancier, maar een sparringpartner die meedenkt en ook nee durft te zeggen. Criterium was dat strategie, concept, design en development onder één dak komen. Strategisch sparren en design thinking waren de beslissende factoren om voor TRES te kiezen. In de onderhandse aanbesteding stond de vraag om een open-source en multi-site oplossing te ontwikkelen, gekoppeld aan diverse systemen van NRG. De grootste uitdaging was: hoe kunnen we de verschillende doelgroepen het beste bereiken?

“Met de nieuwe website hopen we ons bijzondere verhaal naar buiten te brengen. Wat doen die NRG’ers eigenlijk? De website moet voldoen aan onze veiligheidseisen en daarnaast snel en toegankelijk zijn voor de drie doelgroepen. Als we ook nog wat leads zouden kunnen vergaren zou dat toch wel heel mooi zijn.” Kim Modder, NRG.

Resultaat

De stap die NRG gemaakt heeft is enorm. Van een organisatie zonder online doelstellingen naar een organisatie die de toegevoegde waarde ziet van online presence. Wat de website nu voor NRG doet is ver boven verwachting.

“Leads genereren via een website? Dat wilde de rest van de organisatie niet geloven. Medische isotopen koop je niet online. Maar, concrete aanvragen komen wél binnen! De website is een half jaar live en we hebben daadwerkelijk al producten verkocht via de website op alle productniveaus: bestralingsdiensten, consultancy, opleidingen en onderzoek.” Kim Modder, NRG.

Op basis van een thinkfase is het concept afgestemd op de eindgebruikers. De multi-site en multi-taal oplossing is gebouwd op het Umbraco CMS. Drie corporate sites, elk gericht op een andere doelgroep en met andere doelstellingen. Alle drie hebben ze een kenmerkende uitstraling gebaseerd op de vernieuwde huisstijl van NRG. Er zijn diverse complexe koppelingen gebouwd voor o.a. het Academy systeem. Door slimme oplossingen wordt voldaan aan de gestelde veiligheidseisen, waar we uiteraard niks over mogen zeggen.

De resultaten zijn niet mis. Door de ingezette contentstrategie zien we dat de website beter vindbaar is. We hebben in zes maanden tijd aanzienlijk meer en relevanter verkeer. Een verdrievoudiging t.o.v. een heel jaar. En een stijging in focusmarkten (VS, Canada & Japan). Er zijn ruim 500 formulieren ingevuld wat interessante leads opleverde. Van de 169 contactaanvragen en downloads is 11% geconverteerd naar klant. Met inmiddels zes miljoen omzet in offerte is de website zijn investering al meer dan waard.

Overige informatie

NRG
NRG is wereldwijd marktleider op het gebied van medische isotopen voor diagnostiek en behandeling van verschillende ziektes, waaronder kanker. Ook adviseert NRG op gebied van veiligheid en betrouwbaarheid van bestaande kerncentrales en doet NRG onderzoek naar nieuwe innovatieve concepten zoals een gesmolten-zout thoriumreactor. NRG geloofde eerst niet dat hun potentiële klanten online zoeken naar een leverancier of samenwerkingspartner. De aanloop van een B2B-aanvraag duurt typisch jaren. NRG maakte geen gebruik van online middelen voor het verkrijgen van leads en was dat ook niet gewend. Dat de website binnen zes maanden zelfs tot verkopen leidt is vrij bijzonder.

Een actuele discussie is gaande rondom vernieuwing van de nucleaire infrastructuur (Pallas reactor en Nuclear Health Center) alsook de impact van kernenergie op de klimaatdoelstellingen (EU klimaatneutraal in 2050). Juist daarom is het delen van feitelijk onderbouwde informatie rondom nucleaire activiteiten en maatschappelijke impact daarvan extra belangrijk voor NRG.


TRES
TRES is een langdurig samenwerkingstraject aangegaan met NRG en blijft de sites doorontwikkelen en verbeteren. Er is gestart met marketing automation (Sharpspring) en personalisatie (uPersonal) waarmee we nog gerichter willen communiceren naar de doelgroep. Daarnaast wordt de 30.000 campagne site geüpdatet. Door onze agile werkwijze heeft Kim er een team van experts bij. Samen bepalen we de vervolgstappen en zijn we continu aan het bijsturen op basis van de resultaten.

+ Voeg case toe