5 Vragen Van

Omschrijving

Het contentplatform van Zilveren Kruis speelt vroegtijdig in op actuele onderwerpen. Over zorg, gezondheid en vitaliteit. Op de site geven we antwoord op alle ‘trending’ vragen. In de rubriek ‘5 vragen van’ worden elke week 5 vragen van een niche doelgroep beantwoord. De vragen werden ruim 750.000 keer bekeken.

Doel

Zilveren Kruis is met ruim 3,5 miljoen verzekerden één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland. Of het nu gaat om het regelen van zorg, het betalen van zorg of een gezond leven. Zilveren Kruis staat haar klanten altijd bij met raad en daad.

Traditioneel wordt het reclameblok aan het einde van het jaar gedomineerd door
zorgverzekeraars. De vraag was: ontwikkel een contentcampagne als onderdeel van de
eindejaarscampagne van Zilveren Kruis. De content moet bijdragen aan de opbouw van
een vroegtijdige klantrelatie met de doelgroepen jongeren, gezinnen en ouderen. Verder moet de content een gezicht geven aan het merk door Nederland met raad en daad bij te staan bij de keuze van de zorgverzekering.

Wij kozen er daarom voor om met de content aanpak in te zetten op vrijwillig contact. Binnen de gekozen doelgroepen kozen we ervoor om specifieke sub doelgroepen te benaderen, zoals jongeren met burn-out. Antwoorden op de meest gestelde vragen (hygiëne) zijn aangevuld met een wekelijkse (hub) rubriek ‘5 Vragen Van’. Vooraf bepaalde PR-acties (hero) zorgden voor extra zichtbaarheid.

Resultaat

De campagne werd aangejaagd via online media, social en PR. Tijdens het Amsterdam Dance event liet vlogger Mertabi jongeren ervaren hoe het is om gehoorschade op te lopen. En de SKI APK liet skiërs testen of ze fit genoeg waren voor de wintersport. Met beide PR acties haalden we het nieuws.

De content campagne van Zilveren Kruis was een groot succes. Meer dan 280.000 mensen bezochten het content platform. De vragen op het platform werden bijna 750.000 (!) keer bekeken. Gemiddeld bleven mensen 2 minuten op de site, en was 47% van het bezoek terugkerend. De online films werden in totaal 500.000 keer bekeken. En de PR acties zorgden voor een bruto bereik van 40 miljoen.

De drie maanden durende content aanpak en het bijbehorende content platform hebben laten zien dat je in het grootschalige reclamegeweld aan het einde van het jaar met maatschappelijk relevante content echt onderscheidend kunt zijn. Content marketing heeft nu een structurele plek gekregen in de organisatie en samen met Zilveren Kruis ontwikkelen we het platform verder door om het continu in te zetten voor content marketing.

Greenberry

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe