Gewoon fijn voor elkaar

Omschrijving

Senior Service levert al sinds 1995 extra thuishulp aan senioren. Inmiddels doet zij dat met meer dan 700 medewerkers door heel Nederland. Zo zorgt Senior Service ervoor dat steeds meer ouderen langer prettig thuis kunnen blijven wonen.

Doel

Veel mensen willen het liefst zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Thuis voelen wij ons namelijk op ons best. Echter, dit kan lastig zijn wanneer je afhankelijk bent van een zoon, dochter of naaste. De stap om extra thuishulp in te schakelen is voor veel senioren en mantelzorgers erg groot, terwijl dit juist een uitkomst kan bieden om langer prettig thuis te wonen.

Extra thuishulp moet daarom net zo gewoon worden als het online bestellen van kleding of het rijden van een elektrische auto, dat is het doel. Als marktleider neemt Senior Service hierin het voortouw. Al vroeg in het traject werd de nieuwe missie gekozen: “Gewoon, fijn voor elkaar”. In deze missie zit alle liefde waarmee de 700 medewerkers van Senior Service dagelijks aan de slag gaan.

De uitdaging is om de nieuwe missie te vertalen naar een volledig nieuw merk voor de lange termijn en hierbij rekening te houden met de doelgroep. Uit vooronderzoek leerden we dat deze doelgroep tekst belangrijk vindt en ook leest. Dat naslagwerk erg wordt gewaardeerd. Dat persoonlijk contact van groot belang is, dus niet de anonimiteit zoals bij millenials. En dat men op een positieve manier benaderd wil worden.

Ook de kanaalkeuze hebben we aangesloten op de doelgroep. Om de missie te laden is een massamedium nodig dat autoriteit uitstraalt.
We weten dat na de eerste kennismaking een gemiddeld beslissingstraject 6 weken duurt en in veel gevallen nog langer. Kortom, de juiste informatie op het juiste moment is cruciaal.

Resultaat

De missie, gecombineerd met de kennis over de doelgroep, is vertaald naar de middelen en kanalen.

Tv-commercial
Tv werkte altijd uitstekend voor Senior Service om mensen naar de website te trekken en straalt autoriteit uit. We laden de boodschap door een vergelijking te maken met andere dingen die tegenwoordig heel gewoon zijn, zoals online shoppen. Als extraatje werd in 2020 de prachtige, nostalgische stem van Bram van der Vlugt gebruikt.
Resultaat: record aantal brochure-aanvragen in eerste week

Website
De website straalt warmte uit, komt persoonlijk over, is extreem goed leesbaar en geeft je precies de informatie waar je als bezoeker naar op zoek bent.
Om het persoonlijke te accentueren hebben we de coördinatoren echt een gezicht gegeven. Ze stellen zich aan je voor en spreken je aan.
Het vinden van de juiste informatie is makkelijk gemaakt door de introductie van een eenvoudige tool die met slechts 2 vragen je een advies op maat geeft.
Resultaat: 300% hoger conversiepercentage

Fysieke middelen
Het magazine is één van de paradepaardjes van het nieuwe merk. Hier kunnen geïnteresseerden alles rustig nalezen. We hebben de branding ook vertaalt naar alle andere fysieke middelen zoals informatiemappen, welkomstboekjes voor medewerkers en visitekaartjes.

Buyer Journey
Zo zacht als het merk oogt aan de voorkant, zo hard is de data aan de achterkant. We hebben een Marketing Automation-machine opgezet die zorgt voor de juiste informatie op het juiste moment. Vanuit deze kern worden kanalen als email, social en advertenties aangestuurd, tevens in volledig nieuwe branding. Zo komt de missie nog beter over.
Resultaat: 312% meer brochure-aanvragen uit email

Overige informatie

"We hadden nooit verwacht dat de impact van de investering in digitale groei met een nieuwe branding ons zoveel zou opleveren"
Floris Vervat | Eigenaar Senior Service

"De hechte manier van samenwerken zorgt ervoor dat we snel voortgang kunnen maken en veel van elkaars ervaring kunnen gebruiken"
Jamie Schaduw | Marketing en Media Manager

Tijdlijn: Binnen 5 maanden van eerste gesprek over de strategie tot de volledige uitrol.

Cijfers:
- 300% meer conversie in de eerste weken na livegang
- 96% groei in display conversies
- 312% meer brochure-aanvragen uit email

Wat wij hebben gedaan:
- Digitale strategie
- Positionering en missie
- Branding en identiteit
- UX Design
- Creatie offline middelen
- Creatie digitale middelen
- Development
- Marketing automation
- Digitale marketing

In samenwerking met: Harald Swinkels (Exosphere), Mirjam Lems, Pixel This, Joost Buitenweg en Paul Lensink

Digital Growth Agency

Rotterdam
Digital Growth Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe