Roan - Camping Manager

Omschrijving

Met een samen opgestelde visie richten Roan en Freshheads zich vol op de toekomst. Hoe kan Roan écht een next level campingaanbieder worden? De eerste stap is gezet: met de nieuwe Camping Manager tool kan Roan altijd en overal relevant blijven - niet alleen online, maar vooral ook offline.

Doel

Hoe je als campingbezoeker wordt behandeld, dát is wat uiteindelijk bijblijft. Daarom gingen Roan en Freshheads na het vernieuwen van de boekingswebsite (www.roan.nl) aan de slag met de volgende vraag: “Een vakantieganger besteedt uiteindelijk de meeste tijd óp de geboekte camping, dus hoe kunnen we dáár waarde toevoegen voor de klant?” vertelt Jordy Lissenburg, strateeg bij Freshheads.

Roan heeft een persoonlijke klantervaring hoog op hun lijstje staan. Ze hebben daarom als een van de weinige campingaanbieders op iedere camping eigen medewerkers die altijd voor gasten klaarstaan. Tijdrovende administratieve werkzaamheden stonden het doel om gasten zoveel mogelijk aandacht te geven echter in de weg. Met een zelfgemaakte, papieren planning probeerden de campingmedewerkers alle nieuwe bezoekers een plek te geven op de camping. Een puzzel die niet 1,2,3 gelegd kon worden en waarin regelmatig dure fouten voorkwamen die de garantie van een plek naar keuze belemmerde.

Op het hoofdkantoor van Roan in Nederland hadden ze meestal geen zicht in de planningen. “Wanneer er vragen of klachten kwamen hadden ze vaak geen idee welke bezoeker waar en wanneer was ingepland. Dan vroegen ze de campingmedewerkers om een foto van hun planning te mailen en moesten ze die planning vervolgens gaan ontcijferen,” zegt Jordy. De behoefte was duidelijk: er moest een slimme online tool komen die het plannen van boekingen efficiënter en minder foutgevoelig maakt en Roan meer centrale controle geeft. En dat was nog niet alles, want ook voor het instrueren van medewerkers en het betalen van borg snakte Roan naar een digitale oplossing.

Resultaat

Roan Camping Manager is een digitale oplossing die de offline dienstverlening van Roan ondersteunt en versnelt. De online tool wordt inmiddels door 91,1% van de campingmedewerkers gebruikt. “Ik was eerst sceptisch tegenover de digitale planning, maar vind het een top programma! Heel overzichtelijk en makkelijk in gebruik,” geeft een van de campingmedewerkers aan in een enquête. Door een koppeling met roan.nl komen alle boekingen nu automatisch in de tool te staan. Zo vallen er geen gaten meer in de planning en kan plaatsgarantie beter gewaarborgd worden. In een paar kliks is een nieuwe boeking ingepland én terug te vinden door de medewerkers op het hoofdkantoor in Nederland. Hierdoor kunnen Roan-medewerkers klanten met vragen sneller helpen en houden de campingmedewerkers meer tijd over om er voor hun bezoekers te zijn.

De tool is gebouwd op basis van onderzoek: “De kennis en ervaring op het hoofdkantoor is aangevuld met ervaring uit de praktijk van de campingmedewerkers. Samen hebben we de pijnpunten aangepakt,” legt Jordy uit. Zo is besloten om de dikke mappen met instructiebladen te vervangen door een digitale handleiding, inclusief instructievideo’s. Ook zijn lades vol contant geld aan borg (wat wel eens gestolen werd) vervangen door een digitale betaalmethode en is een belangrijk gedeelte van de applicatie ook offline beschikbaar gemaakt, zodat de processen niet stagneren vanwege de slechte internetverbinding op de campings. Roan’s Camping Manager biedt de campingmedewerkers dus een alles-in-één tool voor een efficiënte dienstverlening, waarmee ze de klantervaring kunnen verbeteren en gasten écht centraal kunnen stellen.

Freshheads

Tilburg
Freshheads
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe