Use AI to predict what grabs attention with expoze.io

Omschrijving

Afgelopen jaar lanceerden we het attentie voorspellings platform expoze.io. Ons platform geeft creatieven de mogelijkheid data gedreven beslissingen te maken omtrent hun design, voor zowel video als afbeeldingen, door te voorspellen welke elementen in het ontwerp de aandacht trekken.

Doel

De markt zit vol met oplossingen die de eindgebruiker de mogelijkheid geven dat gedreven beslissingen te nemen op basis van impressies, clickgedrag, en talloze andere digitale meetmethoden, echter is het bepalen van de kwaliteit van een visual design lastig en onzeker, met name omdat deze vaak onderbuik gedreven is (een design moet immers mooi zijn).

Door gebruik te maken van eyetracking of andere neurowetenschappelijke methoden toe te passen kan er wetenschappelijk bewijs worden verzameld om deze onzekerheid weg te halen, echter heeft niet iedereen tijd of budget om dit soort onderzoek in te zetten.

Resultaat

Met expoze.io nemen we dat gevoel van onzekerheid weg. Door wetenschappelijk onderbouwde data te genereren door middel van ons eigen ontwikkelde neurale net kunnen beslissingen worden genomen die normaliter zouden berusten op een "gut feeling".

Op deze manier zorgen we er voor dat beslissingen omtrent design kunnen worden gebaseerd op valide attentie data. Dat doen we ook nog eens in de fractie van de tijd van een traditioneel onderzoek, mede omdat we door ons neurale net gebruiken geen participanten nodig hebben voor onderzoek.

Dit alles leidt niet alleen tot een oplossing die kan worden ingezet om final versies van creatief werk te kunnen toetsen, maar ook werk wat nog in het design proces zit kan worden getoetst. Op deze manier verbeteren we de kwaliteit van het uiteindelijk werk, zodat de performance van je social of out-of-home campagne, brochure, website of app verbeterd.

Overige informatie

Voor meer informatie kun je terecht op expoze.io of kun je contact opnemen via hello@expoze.io

+ Voeg case toe