De Jumbo Audience Broker

Omschrijving

Voordelig first-party audiences efficiënter en effectiever faciliteren, in elk kanaal, geoptimaliseerd voor gebruik in de customer journey, waardoor doelgroepgerichte marketing en strategie geborgd blijft met Jumbo data als fundament. Dat is de kracht van Jumbo Audience Broker: een headless CDP/DMP dat GDPR-friendly en naadloos is geënt op het cookieloze tijdperk.

Doel

De doelstelling van de Jumbo Audience Broker is drieledig:
1. Voorkomen dat Jumbo haar performance/audience-voordelen verliest bij gewijzigde wetgeving/technologie, onder meer door alle audience data geheel in eigen beheer te gaan managen.
2. Zorgen dat 1st party data in-sync met 3rd party data het voortouw neemt in het verbeteren van de customer journey-communicatie in alle relevante kanalen.
3. Zorgen voor uniform gebruik van first party data (en voordelen ervan) over kanalen en silos heen, ten behoeve van meer synergie, overzicht en grip voor de data/marketing specialisten.

Om de performance van specifieke audiences binnen de verschillende fases van de customer journey te kunnen optimaliseren en evalueren, is in samenwerking met Jumbo, een geautomatiseerd, dynamisch, en GDPR-friendly Audience framework ontwikkeld. Een framework waarbij first party datasets uniform te syncen met vrijwel iedere bestemmings-kanaal naar keuze. De “headless” setup zorgt ervoor dat we ontkoppeld individuele componenten/integraties connecties met marketingkanalen kunnen doorontwikkelen en uitbreiden.

De audience broker maakt Jumbo minder afhankelijk van 3rd party data waarbij first party data wordt geborgd in een omgeving die 100% in beheer van Jumbo en ter beschikking staat voor iedere business unit die deze data nodig heeft. Door deze structuur hebben we dook de volledige vrijheid om zelf verdergaande intelligentie toe te voegen.
Het marketing automation team van Searchresult staat Jumbo hierin bij zowel op strategisch en technisch, als operationeel vlak. Om zo een zo volledig mogelijke audience-strategie neer te zetten: over alle kanalen, campagnevormen, stakeholders/silos en specialisten heen.

Resultaat

Privacy-first, future-proof marketing

De Jumbo Audience Broker staat voor efficiëntie, schaalbaarheid en leveringssnelheid. Het platform is binnen enkele maanden up-’n-running ongeacht de marketingdatabronnen. Dankzij de headless setup, het ontbreken van een zware interface en onnodige out-of-the-box integraties staan de kosten van Jumbo Audience Broker totaal niet in verhouding tot de prijzige diensten van een CDP-software/tooling. Zo betaal je alleen voor wat je nodig hebt (pay-per-feature/use).

De Jumbo Audience Broker is één van de twee componenten die deze case tot een succes maken. De samenwerking tussen Jumbo en Searchresults data-team is de tweede troef. Bouwend op beider expertise slaagde het team erin om on-time en on-budget de hoofddoelstellingen te realiseren. Waarmee verlies van een rijkdom aan targeting audiences is voorkomen, en een solide en constructieve basis is gelegd om campagnes naar een hoger niveau te tillen. Op schaalbare, strategische en GDPR-vriendelijke manier is Jumbo klaar voor de cookieloze toekomst.

Overige informatie

Searchresult is hoofdaannemer. Het product dat we maken heeft intern de naam de Audience Broker. Voor Jumbo Supermarkten hebben we op maat een headless framework neergezet om audiences op een schaalbare, flexibele en generieke manier te synchroniseren met marketing kanalen. Binnen Searchresult is het werk opgepakt door het data & automation team bestaande uit data-engineers en developers.

Searchresult, an Adeptiv agency

Den Bosch
Searchresult, an Adeptiv agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe