Wereldwijd loyaliteitsplatform voor Just Eat Takeaway.com

Omschrijving

Just Eat Takeaway.com (JET), is een van de grootste maaltijdbezorgers ter wereld en actief in 23 landen. In 2019 besloot JET om hun bestaande loyaliteitsplatform te optimaliseren, op te schalen en in verschillende landen uit te rollen. INFO werd gekozen als partner om een schaalbaar en flexibel loyaliteitsplatform te realiseren.

Doel

Klanten van JET kunnen punten verdienen door eten te bestellen en deze inwisselen voor vouchers en aanbiedingen van JET en partners. Met de overname van Lieferando.de in 2014 heeft JET een op punten gebaseerd loyaliteitsprogramma geïntegreerd, dat ze in 2016 op hun platform hebben uitgerold. JET had na een periode van twee jaar voldoende bewijs dat het programma hen in staat stelde om gunstig klantgedrag te stimuleren.

Het belangrijkste doel was om een geïntegreerd platform te ontwikkelen dat robuust, veilig en schaalbaar is en te managen vanuit één locatie. Niet alleen schaalbaar met betrekking tot hosting en traffic, maar ook wat betreft flexibiliteit. Het systeem moest een sterke basis vormen dat zich kan aanpassen aan verschillende toekomstige situaties. Dit is de eerste keer dat JET een externe partij een deel van hun core systeem liet bouwen. Om dit te doen, vormden INFO en JET een team voor dagelijkse samenwerking.

We hielpen met de strategie, de UX en presenteerden een technische aanpak voor de beste integratie van het platform met hun core systemen en cloud omgeving. Ook keken we naar de manier waarop het systeem omgaat met de internationale regelgeving en lokale verschillen.

Door middel van samenwerkingssessies creëerden we voor het platform een productvisie voor de lange termijn met een sterke nadruk op het vergroten van awareness, engagement en klanttevredenheid. Naast het verbeteren van het gebruiksgemak en een compleet nieuw uiterlijk, hebben we veel werk gestoken in het voorbereiden van het systeem op toekomstige verbeteringen, inclusief volledige integratie met het hoofdplatform.

Resultaat

De meeste nadruk lag op het geven van controle aan het loyaliteitsteam over de puntenverdeling en het optimaliseren van de manier waarop aanbiedingen worden weergegeven. We hebben het CMS helemaal opnieuw ontworpen om het algemene gebruiksgemak te verbeteren en de functies geherstructureerd om beter af te stemmen op toekomstige plannen.

Het gerealiseerde platform integreert verder volledig met JET’s core systemen, waarbij we o.a. de points-engine volledig opnieuw hebben gebouwd. Alles is gebouwd binnen de bestaande tech-stack zodat ze volledige controle houden en het later zelf kunnen door ontwikkelen.

Het nieuwe CMS geeft de teams van JET controle over het beheer van punten, inregelen van campagnes met extra bonuspunten en stelt hen in staat om aanbiedingen efficiënt te uploaden en optimaal weer te geven, om zo gewenst klantgedrag te stimuleren.

Tijdens het ontwikkelingstraject vormden we de uitrolstrategie voor Europa, startend in Frankrijk. Dankzij de nauwe samenwerking en het harde werk aan beide kanten is het nieuwe loyaliteitsplatform inmiddels live in zes landen en zijn meer dan 1,5 miljard loyaliteitspunten van 13 miljoen gebruikers gemigreerd naar het nieuwe platform.

Het platform wordt momenteel gelanceerd in verschillende landen. In Frankrijk zien we al 4.000 meer claims dan verwacht en is het paginabezoek 46% hoger dan de prognose. Verder is de bounce rate 30% lager en is de gemiddelde sessie duur op het platform (excl. bouces) ruim 3x zo hoog. Met de verbeterde UX en nieuwe features verwachten we al snel meer mooie resultaten te behalen.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

n.a.

INFO

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe