Waarmaken van ambities

Omschrijving

Dura Vermeer is een familiebedrijf met activiteiten op het gebied van woningbouw, utiliteitsbouw en infrastructuur. Met een nieuw flexibel platform hebben we ruim 165 jaar aan ambities, projecten en mensen weten samen te brengen op een heldere en krachtige manier.

Doel

Met 165 jaar ervaring is continuïteit de belangrijkste drijfveer van Dura Vermeer. Als familiebedrijf richten zij zich op het creëren van lange termijn waarde en op duurzame relaties met klanten, medewerkers en partners. Hierbij handelen ze altijd vanuit de kernwaarden: veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid.



Het DNA van het bedrijf is in de loop der tijd flink verandert. Het bedrijf is in de jaren gegroeid tot een van de belangrijkste namen in de Nederlandse bouwwereld.



Met meer dan 75 verschillende activiteiten, expertisegebieden en producten, ruim 140 openstaande vacatures verdeeld over twee divisies, vier regio’s, meer dan twintig werkmaatschappijen en een uitgebreid projectenportfolio.
Als veelzijdige organisatie actief binnen de woningbouw, utiliteitsbouw en infrastructuur heeft Dura Vermeer een brede spreiding aan doelgroepen om te bedienen. Van investeerders en potentiele opdrachtgevers tot talenten die opzoek zijn naar een uitdagende baan in de wereld van bouw en ontwikkeling.



De uitdaging was om een platform te ontwikkelen waar de ambities van deze verschillende doelgroepen op een heldere en krachtige manier samenkomen. Eén ‘ecosysteem’ waar je op een logische én efficiënte manier in aanraking komt met alles wat Dura Vermeer te bieden heeft. En bezoekers, binnen drie klikken brengt op waar ze willen zijn. Wat de ambitie ook is.

Resultaat

Om de verschillende ambities van de verschillende doelgroepen waar te maken hebben we de corporate website, recruitmentsite en de websites van alle losse werkmaatschappijen, als het ware, samengevoegd.
Door een archtitectuur die gebaseerd is op flexibele componenten is de website in staat om binnen de bestaande structuur steeds nieuwe verhalen te creëren. Zo inspireren we ‘high potentials’ te solliciteren, door het vertellen van de achtergronden van de innovatieve projecten. En relateren we content zodat je binnen, de gestelde, drie clicks op je pagina bent waarnaar je opzoek was. Met een experience die zich onderscheid van de concurrentie. Net zoals Dura Vermeer dat doet in de echte wereld. Een mobile first website die zich moeiteloos aanpast naar jouw gebruik en device. Zo maken we de payoff van Dura Vermeer “waarmaken van ambities”, óók digitaal waar.
Bij elke sprint werkten growth hackers, designers, developers èn Dura Vermeer als opdrachtgever nauw samen. Op deze manier konden we steeds de beste oplossingen bedenken voor elk device en gebruikten we data om problemen te tackelen al voordat het een probleem was.

Sinds de nieuwe website live is, brengen bezoekers gemiddeld 196% langer door op de pagina’s. En is er een stijging te zien in het aantal contactaanvragen (van 119 naar 440 per maand), bijna een verdubbeling van de gemiddelde engagement en een conversieratio op sollicitaties die met 46% is toegenomen.
Organisch verkeer en met name de vindbaarheid van de verschillende regio’s en projecten in Google is fors gestegen. Kortom: missie geslaagd.

Overige informatie

Een dag vóór de eerste coronabesmetting in Nederland een feit was, trapten we gezamenlijk het traject af. Live op locatie in het hoofdkantoor van Dotcontrol & Rockboost in Rotterdam. Na deze dag hebben we elkaar geen dag meer ‘in het echt’ gezien, maar bouwden we digitaal en op afstand verder aan de ontwikkeling. Met een klankbord van ruim 60 interne en externe stakeholders gedurende het traject was dit best een uitdaging. Want: zoveel mensen, zoveel wensen.



Zes maanden later ging de website op 15 september live. Via MsTeams. En het resultaat mag er zijn: al klikkend en scrollend ervaren opdrachtgevers, partners en potentieel talent ‘ons’ Dura Vermeer precies zoals ze zijn en waar ze voor staan. Een netwerkorganisatie waar de mens centraal staat en de projecten op een mooie wijze worden gepresenteerd. Duurzaam, digitaal, innovatief. Een nationaal gezicht met een lokaal hart: met zowel overeenkomsten als verschillen op landelijk en regionaal niveau.

DotControl & RockBoost

Rotterdam
DotControl & RockBoost
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe