Redbrick x Martijn Kuipers

Omschrijving

Samen met vloggende vrachtwagenchauffeur Martijn Kuipers heeft Redbrick i.s.m. Jelba een limited edition werkschoen gelanceerd: Redbrick Schitterønt. Hier zitten quotes en het logo van Martijn in verwerkt. Door middel van mailing en social media (betaald en organisch) is campagne gevoerd op de doelgroep en is er een community ontstaan.

Doel

Jelba is de online partner van Allshoes, een wereldwijde fabrikant van veiligheidsschoenen. Als B2B Online Specialist is Jelba verantwoordelijk voor alle online marketingactiviteiten voor vier merken van Allshoes in Nederland, België en Duitsland. Een van deze merken is Redbrick, een modern en hip merk voor safety sneakers. Wij hebben de samenwerking tussen Redbrick en vlogger Martijn Kuipers opgezet en de campagne bedacht, vormgegeven en gelanceerd.

De doelstelling van Allshoes was tweeledig.
Allereerst om de online verkoop van de veiligheidsschoenen te doen stijgen en ten tweede om in direct contact te komen met de eindgebruikers om ze beter te leren kennen.
Via nieuwe communicatiekanalen wilden we daarom de naamsbekendheid van Redbrick vergroten onder de doelgroep. De vraag vanuit de opdrachtgever was om dit op een creatieve manier vorm te geven die past bij de eindgebruikers van Redbrick en vernieuwend is binnen deze traditionele B2B-sector.

We hebben gezocht naar mensen met een groot online bereik, passend bij het merk Redbrick, die konden helpen om dit doel te bereiken. We kwamen terecht bij de vloggende vrachtwagenchauffeur Martijn Kuipers. In zijn vlogs praat hij over zijn leven als vrachtwagenchauffeur. Zijn trots als het gaat om zijn Scania-truck met een V8-motor spat er van alle kanten af. Martijn en zijn video’s zijn erg populair onder transport- en logistieke professionals en truckliefhebbers en daarom perfect passend bij het Redbrick merk.

Resultaat

In de aanloop naar de lancering van de schoen is er via social media een sneak peek gedeeld met een link naar de landingspagina, waar de eerste 500 fans zich kunnen aanmelden. Op 17 februari 2020 ontvangen deze 500 fans een e-mail (38,4% opens, 20,9% click rate) met een video waarin Martijn de schoen presenteert.

Half februari zijn er 8 countdown posts op Instagram van Redbrick & Martijn gedeeld, met in totaal een organisch bereik van 184.832.

Op 20 maart is de schoen verkrijgbaar. Als eerste ontvangen de 500 fans een e-mail (53.5% opens, 31.7% click rate) om de schoen te bestellen. De social post heeft een bereik van: 30.233. De vlog van Martijn heeft 151.296 views. Op dag 1 zijn er 85 paar verkocht.

Op 24 maart is via Instagram de eerste winactie gehouden: win een paar Schitterønt die Martijn komt afleveren. Bereik 46.532, budget €264,43. De tweede winactie, via Facebook en Instagram, heeft in totaal een bereik van 84.374 met een budget van €193,30

Later is er een betaalde social campagne live gegaan om een bredere doelgroep, buiten de die hard fans, ook te bereiken: lookalike audience, mannen binnen de logistiek en bedrijfspagina bezoekers. Met een budget van €910,- hebben we 429.394 weergaven en 5.795 clicks gegenereerd.

In de campagne hebben we gebruik gemaakt van de hashtag #werkschøen en #schitterønt om een community op te bouwen. Deze hashtags zijn 19.820 keer gebruikt.

Er zijn in totaal 725 paar Redbrick Schitterønt verkocht en het is daarmee het bestverkochte online model van Redbrick.

Jelba

Utrecht
Jelba
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe