Karwei - Stijl Studio

Omschrijving

Bij het (her)inrichten van een huis willen mensen kleuren zien en materialen voelen, maar kleine stalen zijn lastig voor te stellen in hun eigen huis.

Karwei Stijl Studio is een digitale werkbank die dit mogelijk maakt. Fysieke samples worden verbonden aan een 3D model van hun eigen situatie.

Doel

Inzicht 1:
Doelgroep verzamelt actief inspiratie op verschillende kanalen (pinterest, instagram, magazines, blogs) maar vind het lastig om dat te vertalen naar een concreet ontwerpplan in hun eigen huis.

Inzicht 2:
Doelgroep komt naar de winkel om het aanbod in het echt te ervaren maar vindt het lastig om losse stalen te visualiseren in eigen leefomgeving.

Oplossing:
Karwei Stijl Studio verbindt, inspiratie én realisatie. Combineert digitaal én fysiek: Fygitaal. Een unieke propositie die perfect past bij een decoratieve bouwmarkt. Het platform is zo ontworpen dat we in de toekomst kunnen schalen naar andere touchpoints. Denk aan app, web, shop-in-shop en events.

Op dit moment staat de MVP (minimum viable product) in de vestiging in Amersfoort. Het betreft een pilot en om mensen te stimuleren om de Stijl Studio te gebruiken, wordt er signing gebruikt in de winkel.

Onze doelstellingen waren als volgt:
Quantitative satisfaction
> Meer dan 50% van de projecten wordt afgemaakt & opgeslagen.

Purchase intend
> Meer dan 10% van de respondenten mailt het project naar zichzelf of print het als shopping list

Qualitative satisfaction
> In de eerste week van de MVP pilot worden gebruikers geobserveerd en daarna gevraagd naar de tevredenheidsscore en suggesties voor verbeteringen, om ook kwalitatieve onderbouwing te kunnen geven voor de beslissing om wel of niet te schalen.

Resultaat

Het belangrijkste resultaat is dat we de potentie van de Stijl Studio hebben aangetoond en nu bezig zijn met de verdere verbetering en opschaling naar 135 Karwei winkels in Nederland.

> 58% van de respondenten heeft een compleet ontwerp afgemaakt en opgeslagen (doelstelling > 50%). Onder de deco klusser doelgroep is dit zelfs 63% (demografisch: vrouw tot 35 jaar).

> 7% van de respondenten heeft hun project gemaild of geprint en wil deze als shopping list gebruiken. Helaas geen 10%, dit is een aandachtspunt voor de verdere UX/UI verbeteringen in de app, en we gaan hier meer aandacht aan besteden in de signing rondom de tafel. 40% wil wel terugkomen als ze iets beter weten wat de juiste formaten zijn en/of om het samen met zijn of haar partner te kunnen gebruiken.

> 77% zou ook zeker interesse hebben in een online variant van de tool. Dit is een onderdeel van de roadmap.

> 75% van de klanten vindt de tool onderscheidend en zeer goed bij Karwei passen (onder vaste klanten zelfs 90%).

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Achtung! mcgarrybowen & Kraftwerk linked by Isobar, Superhero Cheesecake, Karwei

Overige informatie

De belangrijkste factor van het succes en de goede cijfers is de eenvoud waarmee elke consument nu zijn eigen restyling kan visualiseren in 3 simpele stappen.
De Karwei Stijl Studio werkt als volgt:

Stap 1 - Schets
Kies de ruimte die je wilt stylen en schets de vorm. De Stijl Studio maakt van deze vorm een 3D model.

Stap 2 - Scan
Alle stalen van gordijnen, vloeren, behang en verf hebben streepjescodes die eenvoudig gescand kunnen worden. Je kan ook producten selecteren binnen de digitale ervaring.

Stap 3 - Stijl
Sleep samples naar de ruimte en je hebt een professioneel moodboard.
Kies uit honderden soorten en kleuren behang, verf, vloeren en gordijnen. Ook meubels kunnen toegevoegd worden voor styling.

Als je make-over plan klaar is, stuur je deze naar je mail of print het om direct mee te nemen.

Achtung! mcgarrybowen

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe