Software krijgt een persoonlijkheid door unieke branding

Omschrijving

De wereld van softwareleveranciers staat niet om bekend om uitbundige designs. Om op te vallen is het belangrijk om het anders te doen dan de rest. Een mooie uitdaging en om een creatieve merkpositionering rondom het product Shipment te bedenken.

Doel

Ontwikkel een onderscheidende visuele identiteit en campagnes voor het product Stratech Shipment, zodat we hiervoor niet meer zoveel sales mensen hoeven in te zetten en onze software "zichzelf kan verkopen" aan de onderkant van de markt.

Resultaat

Stratech Shipment helpt in-, en exporterende bedrijven bij een snelle en foutloze afhandeling van alle documenten en aangiften door middel van softwareoplossingen en kennis. Mr. Shipment is nu het gezicht van deze software.
De visuele identiteit bestaat uit de personificatie van de software: Mr. Shipment, die het werk van de logistieke organisaties dagelijks makkelijker maakt door de verlichtende "extra handen" die de Octopus biedt.
Om tot deze visuele identiteit te komen, hebben we eerst de drijfveren en behoeften van de doelgroep leren kennen.
We hebben in het proces de volgende stappen gezet:
1. Doelgroep interviews, 2. Speelveld analyse, 3. Persona's en Customer Journeys, 4. Brainstormen, 5. Concept ontwikkeling. 6. Visuele uitwerking en doorvertaling naar middelenmix (bepaald volgens die ideale Customer Journey).

Naast positieve merkbeleving zorgt de nieuwe identiteit en online intergratie ervoor dat Stratech bijna geen salesmanagers meer nodig heeft, om de bestellingen aan de onderkant van de markt af te vangen.
Facts & figures:
+ 400% traffic naar de website *
+ 221% conversiedoelen gehaald *
van 1700 naar 7000 unieke website bezoeken
*op de pagina's relevant voor Shipment

Overige informatie

De lancering vond plaats tijdens de hoogtijdagen van alle berichtgeving rondom de Brexit. Hier zijn we op in gespeeld door in de content de doelgroep gerust te stellen en aan te geven welke oplossing Stratech heeft voor exporteurs. De content die we gecreƫerd hebben rondom de lancering, bestond uit; een landingspagina, videoanimatie, social gifjes en display banners (ingezet in verschillende fases van de klantreis).

Adwise - Your Digital Brain

Almelo
Adwise - Your Digital Brain
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe