The Ocean Cleanup

Omschrijving

The Ocean Cleanup is een non-profit organisatie met een grootse missie: geavanceerde technologieën ontwikkelen om de wereldzeeën én rivieren van plastic te ontdoen. Digitaal design speelt een grote rol in het realiseren van wat ooit werd gezien als een onmogelijke opgave.

Doel

We hebben de website zo opgezet dat deze aantrekkelijk is voor zowel donoren, technisch personeel als het brede wereldwijde publiek. Verder zorgen we dat het wereldwijde netwerk van supporters betrokken blijft en geactiveerd wordt om de organisatie te steunen.

De website van The Ocean Cleanup is de grootste bron van wetenschappelijke informatie over de plastic soep ter wereld, maar helpt kinderen ook met het voorbereiden van hun spreekbeurt.

- Trekt miljoenen aan in financiering
- Betrekt een wereldwijd publiek van supporters
- Zorgt dat hooggekwalificeerd technisch personeel aan boord komt

Resultaat

Deze website…

..is het belangrijkste communicatie-instrument om financiering aan te trekken. De Ocean Cleanup heeft tot nu toe meer dan 35 miljoen euro opgehaald, hierdoor is het de organisatie gelukt om hun techniek continu te verbeteren. (Fondsenwerving)

..helpt The Ocean Cleanup om hun team van hoogopgeleide professionals te laten groeien. Het team groeide is gegroeid tot ongeveer 90 sinds de startupfase van de organisatie (Acquisitie van talent)

..communiceert met veel stakeholders; algemene supporters, partners, financiers, media en wetenschappers. De website voorziet in de behoeften van al deze doelgroepen, in lijn met de branding van The Ocean Cleanup (Gedetailleerde en algemene informatie voor alle belanghebbenden)

..moet altijd online zijn, vooral op speciale momenten. Op kritieke momenten, zoals de lancering van The Interceptor in 2019: de enige wereldwijd schaalbare oplossing voor het opruimen van rivierplastics, werd de website een realtime datadashboard. Al deze inhoud wordt ondersteund door een solide technisch kader dat de pieken in wereldwijde media-aandacht aankan.



Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Een aantal infographic videos is gemaakt door het bureau In60seconds.

Overige informatie

Om te realiseren dat The Ocean Cleanup altijd online bereikbaar is, ook in tijden van zeer grote wereldwijde belangstelling, is de website niet gebouwd op een traditionele webserver maar werkt deze op basis van een serverloze architectuur met microservices.
Meer daarover: https://grrr.tech/posts/2019/case-study-serverless-architecture-for-the-ocean-cleanup/

GRRR - Creative Digital Agency

Amsterdam
GRRR - Creative Digital Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe