Digitale transformatie voor groei bij The Rent Company

Omschrijving

Wat doe je als je wilt groeien, internationale ambities hebt en op snel wilt vlammen? Dan ga je naar een partner die ervoor kan zorgen dat jouw organisatie binnen afzienbare tijd digitaal transformeert. In samenwerking met Loyals heeft The Rent Company deze ambities waargemaakt en zijn er indrukwekkende resultaten neergezet.

Doel

The Rent Company, specialist in de verhuur van laptops, chromebooks en tablets voor het onderwijs, stelden zichzelf een ambitieus doel. De omzet moest flink stijgen en het bedrijf had ook ambities om de afzetmarkt uit te breiden naar het buitenland. Het schooljaar 2019 – 2020 moest de kick-off worden voor deze mooie plannen. The Rent Company liep echter tegen een belangrijke uitdaging aan om deze groei ook daadwerkelijk aan te kunnen. De huidige webshop was een goede basis, maar de organisatie deed vrijwel alle administratie nog via ouderwetse softwareprogramma’s. Werkprocessen verliepen hierdoor inefficiënt en waren foutgevoelig. Kortom: veel ruimte voor verbetering. The Rent Company vroeg Loyals om hulp bij met het aanbrengen van structuur in alle processen, zoals het bestelproces, ticketproces en de boekhouding. Daarbij was er belangrijke uitdaging: door de unieke marktpositie van The Rent Company en haar groeiambities was een maatwerkoplossing een vereiste. Voor de organisatie waren geen standaard softwaresystemen beschikbaar die konden bijdragen aan de ambities van het bedrijf. Loyals bedacht in nauwe samenwerking met The Rent Company een strategische oplossing. Deze samenwerking ging verder dan een oplevering. Centraal staat de continue ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten om constant te sturen op efficiency en de bedrijfsdoelstellingen.

Resultaat

De samenwerking startte met het in kaart brengen van alle huidige systemen en processen en samen is gekeken hoe digitale transformatie ervan zou bijdragen aan het uiteindelijke doel: omzetgroei en internationalisering. Op basis daarvan heeft Loyals een strategie ontwikkeld waarin een maatwerk ERP-systeem centraal stond. De onderliggende acties die voor het nieuwe schooljaar van 2019 – 2020 op de rol stonden zijn:
- Complete financiële afhandeling met de webshop integreren
- Beter inzicht in het voorraadbeheer
- Procesautomatisering
- Procesoptimalisatie
Hoewel The Rent Company af en toe sceptisch was op haalbaarheid van de deadlines, werden deze allemaal gehaald. Op 1 mei 2019 kon de nieuwe software, geheel volgens planning live. Dat Loyals alles doet vanuit co-creatie en continu strategisch meedenkt met haar klanten werd bewezen door continu doorontwikkelen en toevoegen van innovaties. Zo werd onder andere het uitleveren van de laptops gedigitaliseerd. Voorheen werden handtekeningen nog op papier gezet, vervolgens gescand en daarna opgeslagen in het juiste systeem. Door het digitaliseren van dit proces kon The Rent Company 20 procent meer uitleveringen per uur aan.

Als we kijken naar de strategische doelen van The Rent Company kunnen we stellen dat deze met verve zijn behaald:

- The Rent Company is marktleider geworden binnen hun segment
- Meer dan 150.000 klanten
- Jaarlijkse groei van 50.000 klanten per jaar
- Omzetdoelstelling is verdubbeld
- Internationalisering is in gang gezet
- Stijging van gemiddeld aantal bestellingen per dag, met een piek van 1500 bestellingen op 1 dag

Overige informatie

Ruim 1 op de 10 middelbare scholieren in Nederland, verspreid over meer dan 200 onderwijsinstellingen, heeft op dit moment een schoollaptop van The Rent Company.

+ Voeg case toe