APG - Echte verbinding met toekomstige pensionado's

Omschrijving

Sommige mensen vermijden financien het liefst. Anderen doen juist niets liever. Kandoor verbindt die twee groepen. Vrijwillige gidsen en een AI chatbot zorgen dat Kandoor steeds slimmer wordt, zo krijgen steeds meer mensen gratis financieel advies. Tegelijkertijd leert APG waar gebruikers echt behoefte aan hebben.

Doel

Om haar diensten beter aan te kunnen passen aan de nieuwe generatie pensioenspaarders had APG een beter inzicht nodig in de behoeften van de doelgroep. De combinatie van een peer-to-peer platform dat door inzet van Artificial Intelligence razendsnel opschaalt kan APG zijn productportfolio en dienstverlening verbeteren.

Ook helpt Kandoor gebruikers bewuster omgaan met pensioen en andere financiële zaken, waarmee APG naast het uitvoeren van pensioenen een andere hoofdtaak vervuld.

De dienst Kandoor is zo opgezet dat deze eventueel ook tegen betaling kan worden aangeboden aan organisaties en bedrijven die dan hun werknemers van goed en persoonlijk advies willen voorzien.

Resultaat

70% van de Nederlanders is niet of nauwelijks met pensioen bezig maar heeft wel een sluimerend gevoel van onrust. Gelukkig blijkt 30% wél actief met pensioen bezig te zijn én graag bereid te zijn om anderen te helpen. Eerst alleen kennissen, nu via Kandoor iedereen die zich meldt. Pensioen staat nooit op zichzelf, vaak gaat het om breder financieel advies. Op Kandoor heb je:
Hulp bij alle financiële vragen op één platform
Gratis 1-op-1 contact met een expert die je op weg helpt
Aandacht voor jouw persoonlijke situatie

Kandoor is een maatschappelijk initiatief gefinancierd en gesteund door pensioenuitvoerder APG. APG investeert niet alleen in pensioenen, maar ook in nieuwe bedrijven, concepten en projecten die de maatschappij beter maken. Kandoor heeft dus geen winstoogmerk. Wel leert APG via Kandoor de consument beter kennen en via Kandoor kunnen zij experimenteren met nieuwe digitale technieken.

Wij bedachten samen met APG het concept van Kandoor in volgens de Design Thinking methode. Na vijf sprints (onderzoek, strategie en drie design sprints) hadden we een uitgewerkt concept dat direct in de markt gezet is. Inmiddels is Kandoor een scaleup van elf growth hackers, developers en team leads. 239 financiële experts hebben op vrijwillige basis 673.072 vragen beantwoord. Hun antwoorden worden door gebruikers gewaardeerd met een 8.9 gemiddeld.

Overige informatie

Financiële gidsen halen veel voldoening uit Kandoor. De een werkt op een helpdesk bij een grote verzekeraar en wil graag de tijd nemen om vragen te beantwoorden die hij in zijn dagelijks werk snel dient af te kappen. De leert door Kandoor wat de trends zijn waar hij bij het bedenken van financiële diensten op in kan spelen.

Grrr - Creative Digital Agency

Amsterdam
Grrr - Creative Digital Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe