Etos Webshop Omni-channel Customer Journey

Omschrijving

De Etos webshop is een omni-channel customer journey, om klanten zowel offline als online aan de juiste producten te helpen. Dankzij een nauwe samenwerking is er in een recordtijd van zes maanden een webshop neergezet die een inspiratiebron is op het gebied van beauty, verzorging en gezondheid.

Doel

Etos wil een omni-channel customer journey neerzetten, om klanten zowel offline als online aan de juiste producten te helpen. Het doel van de Etos webshop is opgesplitst in twee pijlers.

De shop moet uiteraard nieuwe verkoop genereren, daarom waren een state-of-the art gebruikersbeleving, conversie en SEO belangrijke onderwerpen binnen het project. Etos.nl is meer dan alleen een e-commerce shop. De tweede pijler richt zich op de doorvertaling van de offline shopping beleving naar het digitale domein. Op etos.nl vind je daarom, net als in de winkels van Etos, een combinatie van advies, inspiratie en slim voordeel.

Resultaat

Etos.nl is live sinds eind januari. De resultaten zijn verbazingwekkend. We raken bijna onze targets en dat zelfs zonder het inzetten van grootschalige brand en performance campagnes ivm met de gefaseerde livegang.

Overige informatie

De shop werd vanaf scratch in samenwerking met Dept ontwikkeld op basis van Salesforce Commerce Cloud. Een flinke onderneming, want er bestond nog geen webshop en e-commerce strategie. Laat staan een bijbehorend magazijn. Dankzij een nauwe samenwerking is er in een recordtijd van zes maanden een webshop neergezet die een inspiratiebron is op het gebied van beauty, verzorging en gezondheid. Op etos.nl is het een feestje om te shoppen en daarnaast helpen Etos medewerkers klanten bij het ontdekken van nieuwe trends en producten, terwijl de A-merken inspireren en via hun eigen landingspagina’s eenvoudig te vinden zijn.

En dit is nog maar het begin. In 2019 gaan Dept en Etos verder samenwerken aan optimalisatie, e-commerce, personalisatie en brand & experience. Een belangrijk thema binnen deze pijlers is het verder omni-channel maken van de Etos propositie. Zo werken we momenteel aan de nieuwe storefinder en wordt het populaire en succesvolle loyaliteitsprogramma van Etos ook geactiveerd op Etos.nl. Door continue datagedreven doorontwikkeling, gebruikersonderzoek en AB-testen wordt Etos.nl steeds gebruiksvriendelijker en converteert het beter.

Dept

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe