Michiel: de next-gen reserveringsmedewerker

Omschrijving

Voor Postillion Hotels ontwikkelden wij in volledige co-creatie een AI medewerker: Michiel. Michiel is gebaseerd op artificiële intelligentie die hem heeft geleerd om alle reserveringsaanvragen van Postillion Hotels binnen 30 seconde te verwerken in een op maat gesneden offerte.

Doel

Postillion Hotels had zeventien medewerkers nodig om elke maand tienduizenden reserveringsaanvragen per e-mail te beantwoorden. Veelal simpele offertes die erg veel tijd kostten. Die mensen zag de CEO liever vooraan in de dienstverlening in plaats van dat ze daaraan hun tijd besteedden. Ook klanten hadden last van deze vertragende factor.

Resultaat

Michiel verwerkt nu 100.000 reserveringen automatisch per jaar en verwerkt aanvragen 80% sneller dan voorheen. Hij kan al heel veel maar moet nog meer leren en is iedere dag slimmer aan het worden. En die zeventien mensen? Die zijn blij, en trots. Die zien kansen. Postillion Hotels wil mensen die met mensen contact hebben: ‘Niet achter de computer. Dat is saai werk en daarvoor zijn ze niet dit vak ingegaan. Dus nee, die zeventien gaan niet weg, die komen voorin in het proces. Daar waar ze op hun best zijn.’

Overige informatie

Wie is Michiel? Een state-of-the-art neuraal netwerk dat gebruik maakt van natural language processing-technieken als text classification en named entity recognition. Deep learning om een e-mail te lezen en te vertalen naar een offerte. Michiel is gekoppeld aan reserveringssystemen en kan 24 uur per dag, zeven dagen per week binnen enkele minuten een offerte uitbrengen.

Michiel is als een nieuwe medewerker, maar dan digitaal: dus hij slaapt niet, is nooit ziek en nooit op vakantie. Maar nét als een echte nieuwe medewerker kan Michiel nog niet alles. Hij wordt nu ingewerkt en kan steeds meer.

Connect Holland B.V.

Rotterdam
Connect Holland B.V.
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe