Kempen

Omschrijving

De wereld van corporate banking staat er niet om bekend innovatief en vooruitstrevend design te omarmen. Dus toen zakenbank Kempen ons vroeg hun nieuwe website te ontwerpen en te bouwen, zagen wij onze kans schoon om daar verandering in te brengen.

Doel

Niet zomaar een website van een zakenbank.

Kempen.com paste voorheen perfect in het rijtje van websites van andere zakenbanken. Om op te vallen is een website nodig die het anders doet. Een website die niet alleen goed werkt, maar er minstens zo goed uitziet. Een flinke uitdaging, en daarom zette Kempen 3 creatieve bureaus aan het werk die ieder hun eigen specialiteit en werkwijze hebben:

- KesselsKramer: merkpositionering, identiteit en het concept;
- Van Santen & Bolleurs: fotografie;
- TamTam (part of Dept): concept, design, animatie en het bouwen van de website.

Resultaat

KesselsKramer ontwikkelde samen met Kempen een frisse merkpositionering. Wij noemden het ‘haute finance boutique’ en gingen met dat uitgangspunt aan de slag. We wilden een smakelijk mix laten zien van traditionele chique met een flinke scheut toewijding, innovatie en internationale focus, afgetopt met een snuf surrealisme. De stillevens van de fotografen Van Santen & Bolleurs spelen een essentiële rol. Op de website komen de beelden tot leven met subtiele animaties en vertellen op een aansprekende manier het verhaal van Kempen.

Een goed werkende website die visueel indruk maakt en die de wereld van corporate banking wakker schudt – dat wilden we maken. Door hecht samen te werken met KesselsKramer en Van Santen & Bolleurs kwamen alle elementen samen. Concept, copy, brand design, visual design, interaction design, fotografie en animatie. Ieder bureau vanuit zijn eigen expertise, maar met een gezamenlijk doel: iets moois maken voor Kempen.

Sinds de nieuwe website is gelanceerd zijn:

- er 35% meer bezoeken;
- 25% minder bounces. De website wordt op de juiste onderwerpen gevonden en de vorm en content spreekt de bezoeker meer aan.
- De 3 diensten van Kempen zien een grote toename in aantal sessies: Asset management (+ 47%), Corporate Finance (50%) of Securities (+22%). En de bounce rate bij de 3 diensten is zelfs met zo’n 40% afgenomen.

Overige informatie

Het nieuwe merk zie je terugkomen in de volgende touchpoints:

- Kempen heeft haar kantoor ingepakt om de rebranding te kickstarten (zie afbeelding).

- Building / event stationery - banners, posters, champagne flessen, nieuw beeldlogo in het gebouw.

- Posters intern & extern.

- Alle MarketingAutomation uitingen zoals mailings.

- Alle social media kanalen:

- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kempen-&-co/
- Career Facebook: https://www.facebook.com/Kempen.Careers/
- Nieuwe brand relaunch video: https://vimeo.com/222812048

Nu het creatieve proces is afgerond en er een mooie site staat, richten we onze focus op functionaliteit en performance. We implementeren Salesforce en een klantenportal en gaan op basis van data campagnes voeren en features toevoegen. Uiteindelijk wordt Kempen.com niet alleen een prachtige website, maar ook een krachtig gereedschap dat business oplevert en klanten verder helpt.

Dept

Amsterdam
Dept
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe