Transavia Voice Assistant

Omschrijving

Transavia integreert als eerste airline ter wereld voice user interaction in de customer journey. In een gesprek met Google Home kunnen reizigers nu gemakkelijk hun vlucht boeken met hun stem. De Transavia Voice Assistant helpt reizigers met de keuze van de bestemming op basis van prijs, tijd en soorten reizen.

Doel

Om de beste gebruikerservaring te creëren, onderzoekt Mirabeau continue het gedrag en behoeften van de klanten van Transavia. Smart speakers bieden nieuwe manieren voor klanten om merken te ervaren en diensten te gebruiken. De Google home wordt nog dit jaar uitgerust met de Nederlandse taal.

Onderzoek toont aan dat reizigers meestal niet achter hun computer zitten als ze dromen over hun volgende reis. Daarnaast hebben reizigers vaak nog geen vaste datum of reisbestemming in gedachte. Barcelona, Malaga of Sevilla kunnen allemaal interessante bestemmingen zijn en ticketprijzen en reistijden bepalen voor een groot deel de uiteindelijke keuze. Het doel van de Voice Assistant is om de reiziger te inspireren en te helpen bij het uitzoeken van een optimale bestemming op basis van prijs, tijd en voorkeuren zoals strandvakantie of weekendtrip.

Resultaat

Om snel resultaten te kunnen boeken is de Transavia Voice Assistant ontwikkeld in korte iteraties met doorlopend gebruikersonderzoek. Hierdoor was het mogelijk om in korte tijd een volledige voice experience te ontwikkelen die in de markt gezet kon worden. Hierdoor kunnen we de Transavia Voice Assistant real-time optimaliseren.

Bij de ontwikkeling van de Transavia Voice Assistant hebben we gebruik gemaakt van Dialogflow voor het ontwerpen van de experience en het inrichten van de natural language processing. Deze zijn gekoppeld aan databronnen vanuit Transavia met real time prijzen en schedule informatie om mogelijke bestemmingen te identificeren op basis van klantvoorkeuren.

De Transavia Voice Assistant helpt reizigers met het vinden naar de beste vlucht op basis van prijs, tijd en de eigenschappen ven de bestemming zoals strandvakanties of bijvoorbeeld weekendtrip. Heb je je ideale reis gevonden? Dan leidt de voice assistant je eenvoudig je mobiel voor de betaling. Door middel van machine learning leert de voice assistent van elke interactie met de klant.

De Transavia Voice Assistant kan vanaf nu worden gebruikt op Google Home door Transavia op te roepen met het commando 'Ask Transavia'. Onze experts staan klaar om feedback te krijgen en meteen aanpassingen en verbeteringen door te voeren. Vroeger werden producten eerst maanden, soms jaren, intern getest voor lancering, dit is nu niet meer het geval. Hierdoor profiteert Transavia van snelle feedback die resulteert in doorlopende optimalisatie.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Mirabeau helpt Transavia al meer dan 10 jaar om voorop te blijven lopen in een digitale wereld en klanten de beste customer experience te bieden. Merken die zich kunnen aanpassen aan de snel veranderende mogelijkheden die digital biedt, dit gedreven doen door actionable insights en door middel van prototyping nieuwe ervaringen in de markt kunnen zetten, zijn het lichtend voorbeeld van hoe je met digital zoveel mogelijk waarde kunt creëren. Conversational interface projecten zoals de Transavia Voice Assistant zijn hier een goed voorbeeld van en bieden een unieke experience binnen de travel branche en daarbuiten. Het onderscheidt Transavia als innovatieve en tevens daadkrachtige digital speler die actief op zoek is naar nieuwe manieren om waarde te bieden aan haar klanten.

Mirabeau

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe