Whirlpool van awareness tot cashback met PauwR

Omschrijving

Naamsbekendheid voor nieuwe productlijn ‘Absolute’ creëren en daarmee de productverkopen bij de retailers bevorderen via cashback acties. In een concurrerende markt zonder grote TV, Radio en Outdoor budgetten, wisten we door de slimme digitale mediastrategie op die momenten aanwezig te zijn die tellen.

Doel

Doelgroep: Geïnteresseerden in inbouwapparatuur (vaatwasser, oven en/of magnetron) voor de (nieuwe) keuken. Doelgroepomschrijving: good city life, model families, kids & careers, well deserved joy en mature middel class.

Om de nieuwe Whirlpool inbouw-productlijn te introduceren en de productverkoop bij de retail te stimuleren (Whirlpool verkoopt niet rechtstreeks naar eindgebruikers), hebben we de digitale mediastrategie ontwikkeld vanuit het SEE-THINK-DO model.

Resultaat

In een relatief korte campagneperiode realiseerden we een aanzienlijk relevant bereik bij de doelgroepen ter bevordering van de productlijn-introductie, die directe cashback claims opleverden.

- Ruim 8,5 miljoen vertoningen
- Ruim 3 miljoen unieke weergaven
- Meer dan 30.000 uitgekeken videoweergaven
- Ruim 20.000 klikken naar de campagne website
- 91% nieuwe bezoekers in de SEE-fase
- 1.255 unieke acties op de website (PDF Downloads productinfo, video views website en verkooppunten bekeken)
- 491 geclaimde cashbacks

Citaat Whirlpool: “Ik ben blij dat de actie erop zit, want anders lopen we leeg aan cashbacks die we moeten uitbetalen ;-)”.

Overige informatie

Iedere nieuwe eigenaar van een inbouw Whirlpool magnetron, vaatwasser en/of oven bevindt zich in een andere fase van de customer journey voordat de aankoop plaatsvindt. Doordat Whirlpool enkel verkopen realiseert via de aangesloten retailers was de uitdaging om online de productlijn te introduceren om offline en/of online gedrag te stimuleren. Iedere fase hebben we een unieke boodschap, creative en call-to-action gecommuniceerd die paste bij de informatiebehoefte.

In de SEE-fase bereikten we de doelgroepen met een krachtige YouTube Pre-roll van de Whirlpool Absolute lijn die voor meer productbeleving zorgde. Ook bereikten we in deze fase de doelgroepen middels bannercreaties via het GDN voor een eerste kennismaking

Kanalen: YouTube & Display
KPI’s: Doorkliks website, getoonde banners en bekeken video’s
CTA: Meer informatie?

In de THINK-fase lieten we de geïnteresseerden videoviewers een nieuwe banneruiting zien met als doel de campagnesite met productpresentaties en verkooppunten te bekijken en Whirlpool in overweging te nemen. Via de Display campagne bereikten we de geïnteresseerden die in-market waren voor een nieuwe oven, vaatwasser of magnetron. Ook vingen we in deze fase de toenemende zoekvraag op via de Google AdWords campagne.

Kanalen: Display, Retargeting & AdWords
KPI’s: Getoonde advertenties, landingspagina bezocht, video op website en verkooppunten bekeken.
CTA: Bekijk de verkooppunten

Pas in de laatste (DO-)fase legden we de nadruk op het claimen van de cashback bij de aanschaf via de retargeting banners met de call-to-action: 100 euro retour, Koop Nu. Ook als men in Google zocht op relevante zoektermen (producten, productlijn, cashback, acties, etc.) was Whirlpool tijdens de 6 weken durende actieperiode prominent in beeld.

PauwR Digital Marketing

Tilburg
PauwR Digital Marketing
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe