Responsive website met koppeling naar productdatabase

Omschrijving

Frontis heeft voor Legamaster, fabrikant van instrumenten voor visuele communicatie, een responsive website met uitgebreide productdatabase ontworpen op basis van een gedegen zoektermenonderzoek.

Doel

Keuze Content management systeem
Omdat vanuit moederbedrijf Edding de wens was om het content management systeem TYPO3 te gebruiken, heeft Frontis haar partner BENDOO ingeschakeld. Uitgangspunt van de website was om tot een aantrekkelijke website voor Legamaster International te komen in vier talen, die centraal te beheren is binnen één CMS. Frontis heeft het gehele traject, van voorbereiding tot aan de oplevering begeleid.
Slimme structuur bepalen
Het is zowel voor bezoekers als voor zoekmachines belangrijk dat een website logisch en gestructureerd is opgebouwd. Frontis heeft daarom een zoektermenonderzoek in vier talen (Nederlands, Engels, Duits en Frans) uitgevoerd voor Legamaster. Op deze manier wordt inzicht verkregen in het zoekgedrag van (potentiële) bezoekers om zo tot een slimme websitestructuur te komen.

Aan de hand van dit zoektermenonderzoek is een voorstel gedaan voor het hoofdmenu, de subpagina's en eventuele sub-subpagina's, indeling van de pagina's vanuit usability oogpunt en de opbouw van de URL's. Dit voorstel is verwerkt in het uiteindelijke design. Frontis heeft het designconcept omgezet naar templates geschikt voor mobiele apparaten. De werkende templates zijn vervolgens door BENDOO gekoppeld aan TYPO3.

Productinformatie op de website
Legamaster wilde haar productinformatie online aanbieden. Hiervoor is een gebruiksvriendelijk productfilter opgezet waarmee bezoekers de complete productinformatie op één plek kunnen vinden. Denk hierbij aan downloads, afbeeldingen, tekst en aanverwante producten. Deze productinformatie was al aanwezig in de vorm van een Product Information Database.

Resultaat

Webteksten schrijven
Frontis heeft ook informatieve, wervende webteksten verzorgd voor alle productoverzicht- en de productdetailpagina's op basis van input van Legamaster. De pagina's 'Oplossingen' en 'Markten' zijn speciaal opgezet vanuit SEO-oogpunt. Bij deze teksten is dan ook waar mogelijk SEO Copywriting toegepast. Om de medewerkers van Legamaster op weg te helpen bij het schrijven van (SEO-)teksten, heeft Frontis een speciale workshop SEO Copywriting gegeven. Er zal ook een workshop Google Analytics volgen.

Frontis

Varsseveld
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe