Motorpartner kiest Magento platform

Omschrijving

Klanttevredenheid staat bij Motorpartner hoog in het vaandel. Het nieuwe Magento platform zorgt ervoor dat professionele motorbedrijven en online klanten zich verbinden. Daarnaast biedt het online platform een betere ‘user experience’ door het proces van online winkelen te vereenvoudigen.

Doel

De vraag was duidelijk: Creëer een platform waar professionele motorbedrijven en online klanten zich verbinden. De huidige webshop – www.nntgshop.com – is sinds een jaar in eigen beheer, maar is aan verbetering toe. Motorpartner wenst namelijk het proces van online winkelen te vereenvoudigen, door onder andere:

De webshop en de check-out om te bouwen, waardoor betalingsmethodes niet meer nodig zijn. De consument rekent af bij het desbetreffende motorbedrijf wanneer de bestelling wordt opgehaald.
Het door de klant kiezen van een nabij afhaalpunt te vereenvoudigen, gebaseerd op postcode.

Resultaat

Een nieuwe Magento omgeving waarin de check-out volledig is aangepast. De verbeterde webshop omvat:

Een aangepaste check-out die ervoor zorgt dat het makkelijker is voor de klant om af te rekenen.
Een nieuwe kleurindeling waardoor het design er vernieuwend uitziet.
De mogelijkheid om een postcode in te voeren om een nabij afhaalpunt te kunnen kiezen.

Het project is geslaagd wanneer het verbeterde platform wordt geaccepteerd door de verschillende motorbedrijven en particulieren. Het Magento platform moet daarbij zorgen voor een snellere time-to-market. Het is in dit stadium nog te vroeg om concrete resultaten te meten. In Q1 van 2017 zal er samen worden gekeken naar wat voor concrete resultaten dit project heeft opgeleverd.

Youwe

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe