MCB verbetert dienstverlening door e-commerce

Omschrijving

MCB verbetert dienstverlening door e-commerce en ziet omzet groeien

Doel

MCB heeft te maken met toenemende concurrentie in de metaalmarkt. Concurrenten vergroten hun assortiment en komen met nieuwe logistieke oplossingen. MCB onderscheidt zich in de markt door middel van klantgerichtheid, productkennis, een groot assortiment en uitstekende logistiek.

Het doel van MCB is om de hoge mate van persoonlijke service, waar men al sinds 1941 bekend om staat, te vertalen naar het digitale domein. Er waren twee grote uitdagingen. Ten eerste, inside sales zag e-commerce als een bedreiging voor hun eigen positie. Ten tweede, op het gebied van technologie moest de informatie in de hele supply chain gedigitaliseerd worden en de backoffice gekoppeld worden aan de nieuwe front office.

Resultaat

Het resultaat is een webshop in vier verschillende talen voor desktop, mobiel en tablet. De webshop draait op een combinatie van SAP Hybris voor Product Informatie Management (PIM) en e-commerce, gekoppeld aan SAP Purchase Order voor real-time ERP-informatie.

MCB heeft haar omzet verhoogd door het aanbieden van online productinformatie en verkoopmogelijkheden. Daarnaast is de dienstverlening verbeterd door het aanbieden van klant specifieke prijzen, real-time voorraad inzicht, extra chat support en persoonlijke dienstverlening via telefoon en e-mail.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Osudio heeft een Agile productontwikkeling toegepast voor een snelle realisatie. Inside sales en andere stakeholders zijn vroeg in het proces betrokken evenals klanten. Er is een nieuwe online verkoopafdeling opgezet om extra diensten te leveren tot 22.00 ’s avonds. De extra tijd die is gecreëerd door het implementeren van e-commerce is geïnvesteerd in het leveren van extra diensten aan klanten.

Osudio

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe