Lean UX-Design met NPO

Omschrijving

Een totaaloplossing voor Nederlandse Publieke Omroep waar alle Nederlanders zich thuisvoelen. Een uitdaging waar we continu aan verfijnen en verbeteren. Met hoge waardering (klantpanels), groei in kijktijd en groei in hoeveelheid bekeken programma's per persoon (data) als resultaat op npo.nl.

Doel

Hogere waardering van npo.nl, langere kijktijd per bezoek, meer programma's kijken per bezoek en vaker gebruik maken van npo.nl

Resultaat

Met de verschillende verbeterslagen zijn steeds de verschillende doelstellingen behaald. Voornaamste resultaat is dat men meer programma's gaat kijken per bezoek, dan ooit tevoren.

In de samenwerking werkten we vanuit Lean UX, dus in korte slagen bijsturen aan de hand van data, inzichten en ontwikkelingen. Elk element wordt zo structureel verbeterd. Bijzonder is de rol van het publiek: zij worden nauw betrokken vanuit panels en 1-op-1 interviews bij vernieuwingsslagen.

Overige informatie

Door concepten vlot te visualiseren in prototypes maken we oplossingen tastbaar en testbaar: de complexe organisatie van de Nederlandse Publieke Omroep en haar partners vragen dan ook om gedegen oplossingen. Daarom betrekken we actief vele Nederlanders in het bepalen van richting en toetsen van veronderstellingen.

Onstuimig

Amersfoort
Onstuimig
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe