Jezelf onderscheiden in de fitness wereld

Omschrijving

De fitnessmarkt staat onder druk door de grote prijsvechters en de opkomst van smart (sport)devices en apps. Ga je mee in de race naar de bodem of onderscheid je jezelf door te innoveren en digitalisering te omarmen?

Adapt or Die.

Doel

Het doel was om het afnemende ledenaantal weer te laten stijgen en de winst van alle sportscholen te laten stijgen. Aan de ene kant door de loyaliteit onder bestaande leden te verhogen (het verloop is de fitness branche is hoog) en door de acquisitie van nieuwe leden.

We zijn als digitaal strategisch partner daarom doorlopend bezig met 'de volgende stap' van ProFit Gym.

Resultaat

Op basis van een visie document is een (digitale) roadmap uitgestippeld, welke we nu iteratief implementeren.

ProFit Gym is gegroeid van drie naar vijf filialen, overtrof al meerdere malen de records en blijft daarom jaar-op-jaar groeien in de aanmeld cijfers.

Op praktisch niveau zijn de resultaten: een nieuwe huisstijl en merkbeleving, een nieuwe responsive website, een succesvolle online marketing strategie en een mobiele app voor leden op iOS en Android.

Overige informatie

Rutger Brakel (eigenaar ProFit Gym) - "Voorjaar 2014 kwamen we voor het eerst in contact met Stijlbreuk.

Na een kennismaking volgde een geweldige pitch welke voor veel enthousiasme zorgde. Dat we elkaar inmiddels begrepen was meer dan helder en een uitwerking van de plannen vond plaats. Een prettige samenwerking en mooie resultaten zijn inmiddels het effect. Stijlbreuk is een verlengstuk van ons ProFit Gym Team!

Inmiddels 2,5 jaar later is het enthousiasme er nog steeds en met de huidige plannen blijven we elkaar prikkelen en zijn we nog lang niet klaar. Kort samengevat: Een goede combinatie van specialisten die weten waar ze aan werken."

+ Voeg case toe