IKEA Place

Omschrijving

"Bring it home before you buy it"

Ikea Place maakt het mogelijk voor de gebruiker om hun woning in te richten met virtuele meubels. Een nog niet eerder vertoonde ‘try before you buy’ ervaring. Het ‘s werelds eerste AR-commerce platform laat de consument kiezen uit meer dan duizenden virtuele meubelstukken.

Doel

Waarom wil Ikea dit?

De overall visie van Ikea is "to create a better everyday life for the many people". En in het everyday life van de mens speelt je huis daarin een belangrijke rol.

Maar, maar liefst 40% van de consumenten mist het vertrouwen om te experimenteren met de inrichting van hun huis. De imagination gap weerhoudt mensen ervan een huis nog meer hun thuis te laten zijn. Want of je nu in de Ikea catalogus kijkt, op de website surft of in de Ikea winkel staat, nooit weet je exact of een meubel in jouw woonkamer staat qua afmetingen en qua look & feel.

Ikea Place maakt het voor het eerst mogelijk om antwoord te krijgen op de meest belangrijke vraag van de consument: Hoe staat deze stoel nu écht in mijn woonkamer? Augmented reality overbrugt die kloof tussen verbeelding en realiteit.

Zonder ooit je voordeur te hoeven openen kun je met IKEA Place 3D-meubels plaatsen in je woonkamer en lijkt het alsof ze er echt zijn, je kunt eromheen lopen, ze naast elkaar zetten, en je kan zelfs de kamer verlaten en terugkomen. Het is echt magisch om te ervaren. Ikea Place maakt van iedere woonkamer een showroom. Het transformeert het passieve lezen en statische kijken in het aankoopprocess naar immersive, interactieve en experimentele ervaring.

“Ikea place and Augmented reality will be a total game changer for retail in the same way as the internet. Only this time, much faster,” Michael Valdsgaard, Leader Digital Transformation Ikea

Resultaat

In 8 weken tijd, van idee tot oplevering, realiseerde TWNKLS samen met Ikea de app Ikea Place. De dealine was de lancering van Apple iOS11.

• ‘S werelds eerste AR-commerce platform en by far de meest succesvolle commerciële AR-applicatie van het moment.
• Meer dan 1.5 miljoen downloads in +40 landen wereldwijd
• Wordt door Apple als eerste genoemd op hun Augmented reality pagina als toonaangevend voorbeeld. https://www.apple.com/ios/augmented-reality/
• Ikea zelf beschouwt het al de highlight van 2017 http://www.ikea.com/ms/en_US/this-is-ikea/ikea-highlights/2017/ikea-place-app/index.html
• Ongekende media coverage van in de miljarden door o.a: CNN, the Ellen show, TechCrunch, Good Morning America, NU.nl, Mashable, Adformatie, Linda nieuws, Tweakers, etcetera, etcetera.

Overige informatie

+ Voeg case toe