HKMX Berlijn ~ Digital Experiences

Omschrijving

Hunkemöller’s populaire private label HKMX mag op eigen benen staan en opende eind april 2017 een prachtige nieuwe Sportswear Store in Berlijn. Het energieke store design en onze digitale experiences maken van deze nieuwe store een echte eyecatcher.

Doel

De sportswear store bevat een aantal digital experiences die ook in de Hunkemöller flagship store in Amsterdam een succes bleken en er voor zorgen dat elk bezoek een experience is die je wilt delen. Van de eyecatching 85” Social Wall met Instagram feed en selfie cam bij de entree, de verleidelijke digital signage content op meerdere schermen, het interactieve Browse & Inspire screen, de futuristische HKM Bodyscanner, tot een handige Bra Fit Tool die jouw perfecte bh adviseert en handige mobiele checkouts die wachttijden bij het afrekenen minimaliseren. Hunkemöller verwacht in 2017 nog 3 (internationale) HKMX stores te openen en zet voor de komende 5 jaar in op zelfs 50 winkels.

Resultaat

Voor de unieke Social Wall met selfie cam ontwikkelden we een touch applicatie, waarin we via het Olapic Earned Content Platform een Instagram feed integreerden. Zo kunnen shoppers in één oogopslag zien welke items trending zijn én zelf hun 15 minutes of fame claimen, door een selfie te maken en op de immense 85” wall te posten.

Om te garanderen dat shoppers altijd simpel en snel kunnen afrekenen, ontwikkelden we een mobile POS, waarmee medewerkers via employee iPods op iedere plek in de winkel kunnen afrekenen.

De HKMX Bodyscanner kwam tot stand dankzij een partnership met het Amerikaanse Fit3D. Shoppers kunnen hun bodyshape in 3D visualiseren en bijhouden hoe hun shape verandert, bijvoorbeeld als ze weer helemaal bikiniklaar willen worden.

De interactieve Bra Fit Tool adviseert in een aantal simpele stappen jouw ideale sport bh fit.

HET RESULTAAT

- HKMX profileert zich als innovatieve lifestyle retailer en social brand
- Concept en uitvoering van meerdere unieke digital en omnichannel experiences
- Social + Selfie Wall op 85” touch screen
- Mobile POS (Quick mobile checkout) op iPods
- HKMX 3D bodyscanner
- Digital signage content via meerdere screens

Overige informatie

+ Voeg case toe