Het succes van contentmarketing voor Motorkledingcenter

Omschrijving

Door het inzetten van een volledige online marketingmix, inclusief juiste content, kun je echt gas gaan geven voor meer omzet. Hoe trek je de aandacht van een klant die zelf nog niet weet dat hij een nieuwe motorjas nodig heeft?

Doel

Motorkledingcenter is een webshop voor alles op het gebied van motorkleding en heeft daarnaast twee fysieke winkels in Nederland. De marketingstrategie voor Motorkledingcenter begint bij het onderzoeken van de online customer journey. De strategie moet hierop worden gebaseerd, zodat de juiste boodschap, op het juiste moment aan de juiste gebruiker wordt getoond.

Resultaat

Door het inzetten van de juiste content, op het juiste moment, aan de juiste personen heeft Zeo er samen met Motorkledingcenter voor gezorgd dat het aantal vind-ik-leuks op Facebook is gestegen met 856%. De online opbrengsten zijn, ten opzichte van 2012, gestegen met 2019%.

Overige informatie

De eerste fase van de online customer journey is de droomfase. Op dit moment ligt er nog geen bewuste behoefte. In deze fase zijn er voor MKC banners ingezet op relevante websites en pre-roll advertenties op YouTube.

In de tweede fase, de onderzoeksfase, is de potentiƫle klant ook nog niet zeker van wat hij wil. Deze fase bestaat uit het inwinnen van informatie. Hier is op ingespeeld door middel van Google Ads, waarin de nadruk werd gelegd op 'tips voor motorrijders'. Daarnaast wordt er actief een blog bijgehouden op Motorkledingcenter.nl.

In de overdenkingsfase, fase drie, is het noodzakelijk om de aandacht van de consument vast te houden. De beoogde klant heeft de site bezocht, waardoor het aannemelijk is dat hij geĆÆnteresseerd is. Remarketing for search op Facebook en Google Ads zijn in deze fase succesvol ingezet.

In de vierde fase, de vergelijkingsfase, weet de potentiele klant beter wat hij wil. De zoekopdracht wordt concreter en in deze fase is het van belang om als webshop perfect online vindbaar te zijn. Dit is gerealiseerd door middel van Google Shopping Ads en Google Search Ads.

De vijfde fase, de koopfase, is het moment dat de consument voldoende overtuigd is en overgaat tot een aankoop in de webshop. In deze fase is het belangrijk dat de webshop gebruiksvriendelijk is, om de klant een optimale ervaring te bieden.

In de zesde en laatste fase gaat het erom dat de klant terugkeert naar je website om nogmaals een aankoop te doen. Deze fase noemen we de herhalingsfase.

Zeo

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe