DHL Parcel

Omschrijving

In slechts twee maanden tijd realiseerden One Shoe en DHL Parcel op basis van Drupal de responsive website dhlparcel.nl inclusief gebruiksvriendelijke Track & Trace-functie en de interventiemogelijkheid ‘Bezorger gemist'.

Doel

Met het oog op de snel groeiende e-commercemarkt bracht Deutsche Post DHL zijn pakketservice voor bedrijven en consumenten onder in ‘DHL Parcel’.

Met de samenvoeging van divisies ontstond ook de behoefte aan een nieuwe, meertalige website die de functionaliteiten van selektvracht.nl en dhlforyou.nl samenvoegt en de gecombineerde doelgroep aanspreekt. Aangezien de doelgroep mobiel en onderweg is, is een responsive design neergezet als theme voor deze Drupal 7 website.

Resultaat

Op basis van de deadline en de 2 maanden die tussen het opstarten van het project en de beoogde livegang inzaten, adviseerde One Shoe om de website op basis van de Scrum methodiek te realiseren.

Dankzij deze methodiek en de daarbijbehorende nauwe samenwerking met de opdrachtgever ontstond de mogelijkheid om snel te schakelen en is de deadline met een mooi resultaat behaald. Het platform voor het versturen, ontvangen en volgen van pakketten werd al snel een favoriet: in een jaar tijd groeide het aantal gebruikers met 100%.

Overige informatie

Met de Track & Trace-functie weet de consument altijd waar het pakket zich bevindt en wanneer het wordt bezorgd. Indien nodig kan hij via ‘Bezorger gemist’ zelf aangeven waar en wanneer hij het pakket bezorgd wil hebben. Zes dagen in de week, ’s avonds of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation in de buurt.

+ Voeg case toe