Geavanceerd verzendplatform voor DHL Express

Omschrijving

One Shoe ontwikkelde voor DHL Express de nieuwe meertalige website DHLExpress.nl: een geavanceerd en gebruiksvriendelijk platform dat bijdraagt aan de positionering van DHL Express als toonaangevend strategisch logistiek partner met een optimale dienstverlening voor (inter-)nationale expreszendingen.

Doel

DHL Express is onderdeel van Deutsche Post DHL en geldt binnen de logistieke branche als dé expert in nationale en internationale expreszendingen. DHL Express begrijpt dat een zending meer is dan een pakje. Met zijn logistieke diensten maakt DHL Express de wereld een stuk kleiner voor bedrijven en particulieren. Hierbij zijn service, snelheid en informatievoorziening van het grootste belang. Daarom positioneert DHL Express zich als strategisch logistiek (kennis-)partner wereldwijd.

DHL Express vroeg One Shoe om een platform neer te zetten waarin de verschillende diensten en services van DHL Express kunnen worden gecombineerd. Een geavanceerd maar vooral gebruiksvriendelijk platform dat een optimale dienstverlening neerzet voor het verzenden van pakketten en documenten. Daarnaast wilde DHL zich ook als kennispartner in distributievraagstukken positioneren, niet alleen in content, maar ook functioneel. Tot slot moest het Visual Design van de website in lijn te liggen met Deutsche Post DHL en tegelijkertijd DHL Express een herkenbare uitstraling te geven.

Resultaat

One Shoe realiseerde voor DHL Express een geheel nieuwe responsive en meertalige online omgeving op basis van Drupal.

Het platform DHLExpress.nl is opgebouwd rondom de bezoeker: hoe maken we het voor de klant van DHL Express zo overzichtelijk, efficiënt en makkelijk mogelijk om zijn of haar expreszending te versturen? En hoe bieden we de bezoeker alle informatie over internationaal verzenden op één plek? Het resultaat is een platform dat helder, overzichtelijk en functioneel is maar waar aan de achterkant complexe technische componenten naadloos samenkomen:

• Tarief berekenen: Door het invullen van de afmetingen en gewicht van het pakket krijgt de verzender automatisch een duidelijk overzicht van de mogelijke verzendopties. De bezoeker ziet in één oogopslag wat de prijs, bezorgtijd en benodigde handelingen zijn. Zo kiest hij de manier die het best bij hem past: telefonisch, online of bij een afgiftepunt.
• Track & Trace: Deze functie is een essentieel onderdeel van de website en daarom naadloos geïntegreerd. Met deze functie weten verzender en ontvanger altijd waar het pakket zich bevindt en wanneer het wordt bezorgd.
• Kennisbank: Een belangrijke onderdeel van de website is de uitgebreide kennisbank gericht op de logistieke branche. Hier vindt de bezoeker alle informatie omtrent distributie in whitepapers, video’s, handleidingen, magazines en meer. Bijvoorbeeld ‘Succesvol exporteren: Inzicht in betalingsrisico’s en douaneformaliteiten’.

Met de nieuwe website DHLExpress.nl koppelt DHL de gebruiksvriendelijke dienstverlening aan zijn merkwaarden. Zo positioneert DHL Express met zijn nieuwe website als een servicegerichte en logistiek kennispartner. Bovendien past het Visual Design naadloos binnen de overkoepelende identiteit van Deutsche Post DHL.

+ Voeg case toe