Jumbo PSV Dynamic Video Campaign

Omschrijving

Om de nieuwe PSV-Droomalbum actie van Jumbo te promoten, hebben we de Jumbo-PSV Dynamic Video Campaign gelanceerd. De dynamische interactieve video campagne bestaat uit 5 video’s die strategisch en volgordelijk over tijd uitgerold om de kijker op de juiste momenten van de juiste informatie te voorzien.

Doel

Jumbo heeft in samenwerking met PSV een sticker-spaar actie in het leven geroepen. Met een partner van formaat, Panini, bekend van de voetbalplaatjes, hebben ze een campagne bedacht waarbij scanbare stickers zijn uitgegeven. De stickers die gespaard kunnen worden zijn scanbaar. De gescande stickers worden via een speciale app toegevoegd aan het digitale album. Sommige stickers ontsluiten filmpjes van spelers van PSV die trucjes uitleggen. Op deze manier willen Jumbo en PSV kinderen motiveren meer te bewegen en aan het sporten te helpen. Aan het einde van de actie kunnen kinderen van 7 t/m 11 jaar een PSV droom dag winnen (vandaar PSV-Droomalbum), waarbij kinderen zich 1 dag kunnen PSV prof kunnen voelen in het Philips Stadion. Het doel van de actie is het combineren van het maatschappelijke element (kinderen in beweging brengen) met het stimuleren van omzetgroei in 61 deelnemende winkels.

Jumbo wilde de lopende PSV Droomalbum actie -bestaande uit een stickeralbum, voetbalplaatjes, een app en de droomdagen- extra onder de aandacht brengen door middel van een dynamische video campagne. De campagne is zo opgezet dat de klant op de juiste momenten in de loop van de actie van de juiste informatie wordt voorzien. Er is gekozen om voor de campagne de populaire social media Facebook, Instagram, Snapchat en Youtube te gebruiken, om zo een maximaal publiek te bereiken.

Resultaat

De 5 Dynamische video’s hebben allen een specifiek doel. In 5 stappen wordt elke fase in de lopende actie apart benaderd, om op deze manier het maximale resultaat te behalen.

Stap 1 brengt mensen op de hoogte van de actie, hierin wordt “Awareness” gecreëerd. De actie wordt aangekondigd en er wordt verteld over het stickeralbum en de Droomdag.

Stap 2 - “App Downloads”- introduceert de JUMBO/PSV app. De app is direct te downloaden door op de actie-button te klikken.

Stap 3 geeft vast een voorschotje op de trucs die te ontsluiten zijn in de app. Stap 3 fungeert als “Motivation” om de app te gebruiken.

In stap 4 “Activation” wordt de kijker erop attent gemaakt dat er nog tot 13 maart gespaard kan worden. Hiermee creëren we urgentie.
Stap 5 “Engagement” brengt de Droomdag nog eens extra onder de aandacht, want er is zelfs kans op het winnen van een PSV droomdag.

De campagne is succesvol:

400.000 stickers gescand en 24.000 video’s afgespeeld.
>12% heeft alle plaatjes gescand, 70% heeft >25 plaatjes gescand.
5 miljoen stickers uitgegeven en 60.000 albums uitverkocht in 61 winkels.
>1500 kinderen aangemeld voor PSV-Droomdag

Dit heeft geleid tot een hogere omzet dan de markt (+2%) en grotere groei (+74%) dan identieke niet-deelnemende Jumbo-winkels.

Door het gebruik van de Google Vogon Webtool kon Jumbo de juiste mensen bereiken met gelokaliseerde dynamische video icm geo-targeting. Zo kregen mensen de juiste video te zien met hun dichtstbijzijnde Jumbo winkel specifiek in beeld.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

UM

Overige informatie

De dynamic video campaign is de eerste dynamische video campagne in Nederland die de Google Vogon webtool heeft gebruikt om potentiële klanten automatisch de lokale afzender in de video te tonen i.c.m. geo-targeting.

MediaMonks

Hilversum
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe