De Fietser

Omschrijving

Accell-Group is het moederbedrijf van o.a. Batavus, Sparta en Koga. In 2016 is defietser.nl geïntroduceerd. Een merk overstijgend platform met een Experience Center in Ede. Hier vindt de oriënterende consument de fiets die past bij zijn gebruikersprofiel. Hiervoor is een volledig nieuwe digitale omgeving (web& app) ontwikkeld.

Doel

De consument koopt gemiddeld om de 7 jaar een nieuwe fiets. Eenmaal bij de dealer laten ze de merkvoorkeur die ze denken te hebben vrij snel los. De keuze wordt regelmatig gemaakt op basis van het toevallige aanwezige productaanbod van de dealer. Wanneer de consument zich online oriënteert bezoekt hij de pagina van één fietsenmerk. Als de consument dan niet de fiets vindt die bij hem past, laat hij het merk gelijk achter zich en gaat hij op zoek naar een nieuw merk.
Reden voor Accell-Group om een nieuwe plek te creëren waar ze merkoverstijgend en onafhankelijk van de dealer met de consument kunnen communiceren en waarbij ze haar volledige portfolio aan fietsen kan tonen. Een plek waar ze de consument persoonlijk kunnen leren kennen en adviseren in een product dat het beste bij de voorkeuren past.

Resultaat

Accell-Group heeft het merk De Fietser gelanceerd, een digitaal platform met een Experience Center in Ede. Het volledige digitale platform is door SphereMall gerealiseerd. Op defietser.nl stelt de consument zijn fietserpas samen op basis van persoonlijke voorkeuren. Fiets je ermee naar school of gebruik je deze om te sporten? Welke afstand leg je dagelijks af? Hoe belangrijk zijn design, prijs en kwaliteit? Een algoritme relateert deze voorkeuren aan de kenmerken van fietsen en past daar vervolgens de content en communicatie op aan.

In het Experience Center De Fietser van bijna 10.000 m2 wordt de consument door middel van beacons en gps, een app en de ingevulde Fietserpas fysiek begeleid naar fietsen die het beste passen bij zijn profiel. De omnichannel-aanpak en gebruikte technologie vergroten de zelfredzaamheid van de consument. Die kan zich zelfstandig bewegen door het Experience Center, digitaal informatie inwinnen en tegelijkertijd advies op maat krijgen via de app.

Platform defietser.nl is sinds het najaar van 2016 in gebruik. De eerste cijfers die we kunnen delen zijn, dat:
- Meer dan 70% van de bezoekers van het Experience Center een testrit maakten.
- 23.718 mensen defietser.nl bezochten

Overige informatie

SphereMall

Breda
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe