Autotaalglas - Verdubbeling van online schademeldingen

Omschrijving

Met de WordPress website van Autotaalglas.nl moet de gebruiker zo snel en zo makkelijk mogelijk ruitschade kunnen melden. Sinds de lancering zijn de online schademeldingen verdubbeld. Daar zijn we stiekem best een beetje trots op.

Doel

We kregen van Autotaalglas de opdracht om de kernwaarden en de doelen gericht op conversie te digitaliseren. Het gemak van de klant staat voorop. Op elk moment van de dag en waar dan ook. Gebruikers bezoeken de website met een duidelijk doel. Ze willen snel en op eenvoudige wijze geholpen worden. Autotaalglas biedt geen sexy product, de service moet online klik en klaar zijn en met persoonlijk contact onderscheidend zijn in de markt. De website moet gebruiksvriendelijkheid en gemak uitstralen.

Aan de ene kant was het automatiseren van de schademelding belangrijk, maar aan de andere kant staat Autotaalglas voor persoonlijk contact en aandacht. Bezoekers moeten super simpel online schade kunnen melden en een afspraak inplannen. Daarbij wordt de kracht van de telefonische klantenservice ingezet voor extra conversie en de merkbeleving. Elke online schademelding wordt opgevolgd met persoonlijk contact.

Resultaat

Sinds de lancering in december 2015 is een enorme stijging te zien in het online gebruik van de website en de conversie. Het aantal online schademeldingen via de website is verdubbeld. Door deze toename aan online schademeldingen heeft Autotaalglas moeten bijsturen in de bezetting van het callcenter.

Het aanbod van Autotaalglas maakt het mogelijk om een helder onderscheid te maken tussen primaire- en secundaire content. Dit onderscheid vormt de basis voor de responsive strategie van Autotaalglas.nl. Alleen de primaire content toont op mobiele devices omdat alleen deze content van essentieel belang is. Het gevolg is dat de website in mobiele state aanvoelt als een ‘tool’ om schade te melden en in de desktop state meer als volledige corporate website.

De eenvoud van Autotaalglas.nl is de kracht van de website. Schade melden is met deze website een stuk makkelijker gemaakt. De schadeflow biedt simpelweg drie opties: direct kunnen bellen of terug gebeld worden, direct online schade melden en een vestiging vinden.

Level Level

Rotterdam
Level Level
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe