Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat

Omschrijving

In mei 2015 lanceerde coƶperatie DELA haar nieuwe merkpositionering "Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat". Om op langere termijn het contact met de doelgroep te onderhouden en de positionering verder te verdiepen ontwikkelde wij een online contentplatform.

Doel

In mei 2015 lanceerde coƶperatie DELA haar nieuwe merkpositionering "Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat". Als onderdeel van deze nieuwe positionering wilde DELA op langere termijn het contact met de doelgroep onderhouden en de positionering verder te verdiepen via contentmarketing. Wij kregen de opdracht om een doorvertaling te maken van de TV campagne naar een online contentplatform.

Resultaat

De merksite www.dela.nl is echt een ecommerce- en service gedreven omgeving. Daarom hebben wij ervoor gekozen om een contentplatform te ontwikkelen als onderdeel van dela.nl op dela.nl/watejemeegeeft. Hier hadden we de mogelijkheid om meer een online magazine neer te zetten. Het hart van het contentplatform werd gevormd door een blog achtige opzet met maandelijkse wisselende thema's die gebaseerd waren op de nieuwe merkpositionering en de producten van DELA. Samen met DELA is er een redactie gevormd met daarin een aantal ervaren freelance journalisten/redacteuren. Per thema zijn 8 tot 12 artikelen ontwikkeld. Daarnaast bestond de inhoud van het platform uit informatie over de nieuwe positionering en een aantal videoportretten uit de campagne.

Het platform is via een combinatie van social advertising op Facebook, Google search, display en eigen kanalen van DELA (o.a. e-mail) onder de aandacht gebracht van de doelgroep. In de periode van mei 2015 t/m februari 2016 mochten we 380.46 bezoeken door 315.376 unieke bezoekers op het platform verwelkomen. Bijna 20% hiervan zijn terugkerende bezoekers. Maar het aller belangrijkste: op de artikelen ontvingen we maar liefst 271.515 bezoeken met een gemiddelde bezoektijd van 03:36! Dit geeft duidelijk aan dat de content in de smaak valt bij de bezoekers. Als mensen een artikelpagina op het platform hebben bezocht worden ze vervolgens ge-retarget op[ Facebook met advertenties naar nieuwe artikelen en thema's. En dat werkte; maar liefst 70,45% van de bezoeken (221.999) aan het platform waren afkomstig van Facebook.

Overige informatie

De overkoepelende campagne ' Wat je meegeeft is wat je straks achterlaat' is ontwikkeld door Ogilvy & Mather Amsterdam. Daarnaast werkte ook Fresh Fruit Digital, Talpa Media en LewisPR mee aan de campagne.

a friend of mine

Amsterdam
a friend of mine
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe