Floris van Bommel Webshop in eigen beheer

Omschrijving

Van Bommel is een eeuwenoud familiebedrijf. In 1990 werd Floris van Bommel - het modieuze broertje ván – geïntroduceerd. In 2015 was Floris klaar voor de volgende fase: direct selling middels een state of the art e-commerce platform waar merk en commercie naadloos in elkaar overgaan.

Doel

In België en Nederland geniet Floris van Bommel naamsbekendheid als geen ander op het gebied van herenschoenen (sinds kort kunnen ook dames bij Floris terecht). Alleen een webshop was er daar nog niet. In Duitsland waren de producten al wel online te koop, maar die shop was niet in eigen beheer. Omdat in de mode merkbeleving en verkoop hand in hand gaan bouwde Emakina een hypermoderne Demandware shop die geschikt is voor rich media content op alle devices en eenvoudig in verschillende landen te implementeren is.

Resultaat

Een compact strategietraject – de doorlooptijd van het hele project was met 16 weken modieus kort – waarin merk, doelgroepen, shopper insights, customer journeys werden ontwikkeld maakte duidelijk dat op de site de combinatie van mode, heritage en kwaliteit van levensbelang waren. De site is dan ook aan de hand van deze drie-eenheid opgebouwd. Hoe dieper in de site, hoe meer aandacht voor de schoenen, maar op iedere pagina ademt de site middels rich content de sfeer van een trotse schoenenproducent.

Belangrijk verschil met veel andere e-commerce sites is het gebruik van shopper insights uit de fysieke retail. Zo verschijnen de prijs van de schoen middels een mouse over effect en niet direct bij tonen van het product (in de winkel zoek je immers ook eerst op stijl en bekijk je dan pas de prijs) en is de stap van category page naar basket middels een quick view optie veel natuurlijker dan verplicht via de productdetailpagina.

Overige informatie

De ontwikkeling ging volgens het boekje: intensieve samenwerking – Floris ontwierp tussen de regels door nog even een nieuw font, helder gedefinieerd MVP, strakke sprints, oplevering netjes voor de deadline, binnen budget.

Floris van Bommel kan met deze webshop - die overigens al klanten trok voordat de communicatie was gestart - met vertrouwen de toekomst in heel veel nieuwe landen tegemoet. De eerste resultaten van de webshop zijn boven verwachting goed. Bezoekduur, conversie en herhaalbezoek zijn beter dan in de categorie gebruikelijk is en de extreem grote en duidelijke productfotografie zorgt voor lagere retouren dan je zou mogen verwachten bij modieuze schoenen.

Emakina

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe