IXXI your world

Omschrijving

Met IXXI maak je eenvoudig een persoonlijke en flexibele wanddecoratie. De website groeide in 2015 met de komst van partners als Disney en Star Wars uit haar voegen. Eind 2015 was het tijd voor de volgende nieuwe stap. IXXI heeft met de nieuwe website een nieuwe sprong voorwaarts gemaakt.

Doel

IXXI staat begin 2016 aan de vooravond van een reuzesprong. Het aansluiten van Disney en Star Wars als partners om met hun beelden talrijke nieuwe IXXI-collecties te creëren is daarvan het eerste bewijs. Rijksmuseum en Van Gogh zijn reeds waardevolle partners. IXXI heeft een paar dromen en één daarvan treft de visie in het hart: biedt een product aan dat voor een breed publiek naar eigen wens te customizen is: IXXI your world.

Met het groeien van de markt spreekt IXXI óók een nieuwe, grotere doelgroep aan. Van creatieve lifestyle doelgroep tot Star Wars doelgroep. Daarnaast een internationale groei. Een breder publiek aanspreken betekent andere behoeften, andere culturen en dus een geëvolueerde tone-of-voice. Beter uitleggen wat IXXI is, betere faciliteren op een bredere set aan devices maar bovenal: zorgen voor een betere mapping door het enorme productaanbod.

De vraag van IXXI: help ons groeien en onze ambitieuze doelstellingen te bereiken.

Bij zulke ambitieuze doelstellingen hoort een ambitieus platform. We creëerden een inspirerend en creatief platform dat in staat is antwoord te geven op de groei van IXXI. Consumenten beter ondersteunen in het kiezen van het perfect beeld is het hoofddoel, maar het leveren van inspiratie een bijna even belangrijk subdoel. Toon de mogelijkheden van IXXI, denk mee in het creatief proces van klanten en zorg dat ieder eindresultaat een resultaat is wat vol trots op social media zal worden gedeeld.

Resultaat

Met een blijvend groeiend productaanbod staat er een e-commerce platform dat in staat is mee te groeien en kleine en grote collecties op een overzichtelijke manier te presenteren. Met additionele functionaliteiten als een zoekmachine, facetnavigatie, themapagina’s en inspiration wall blijft het platform de eindeloze mogelijkheden van IXXI continue inspiratief presenteren maar staan conversie best practices voorop.

Deze case maakt duidelijk dat beleving en conversie daadwerkelijk samen kunnen gaan. Zonder beleving geen creatieve ideeën. En dat er creatieve ontstaan op ixxidesign.com bewijzen de honderden Instagram en Facebook posts die iedere maand wereldwijd worden gepost.

Over resultaten gesproken. Traffic op de website met 27% significant gestegen, waarvan organisch verkeer met maar liefst 35% gestegen en 20% meer bezoekers starten het proces voor het maken van een IXXI. Het vernieuwde platform heeft ervoor gezorgd dat IXXI bekend is geworden bij een veel bredere doelgroep en klaar is voor de toekomst.

Tot slot de business doelstellingen. Ook deze liegen er niet om. Het overall aantal transacties steeg met 31%, waarbij ook het mobiele verkeer met een stijging van 32% een groot aandeel had.

Colours

's-Hertogenbosch
Colours
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe