Beauty trends spotten met L'Oréal

Omschrijving

TrendAlert is het digitale content platform van L’Oréal Paris. Op het platform worden vrouwen dagelijks op de hoogte gehouden van de laatste beauty en fashion nieuwtjes. Iedere week wordt er een trend gespot door bekende beauty bloggers zoals Mrs. Beautyscene, die hier vervolgens een artikel over schrijft op het platform.

Doel

Het doel van TrendAlert is de Nederlandse vrouw op een interactieve en inspirerende manier met de beauty wereld van L’Oréal Paris in aanraking te laten komen. In de communicatie staat het advies of de trend centraal, in plaats van het product zelf. Dit wordt niet vanuit het merk verteld, maar vanuit de expertise van influencers en bloggers.

Daarnaast heeft TrendAlert nog een ander doel; het bevorderen van e-commerce. Nadat de bezoekster geïnspireerd is door een artikel, heeft zij de optie om direct over te gaan tot aankoop via een van de online partners.

Resultaat

Via Trendalert.nl heeft L’Oréal Paris binnen een jaar tijd maandelijks 100.000 vrouwen midden in de doelgroep kunnen bereiken. Door middel van branded artikelen worden bezoekers geïnspireerd en tegelijkertijd op de hoogte gehouden van de nieuwste producten van L’Oréal Paris. De artikelen worden succesvol verspreid vanuit de owned kanalen van L’Oréal Paris en de beauty bloggers. De producten die in de artikelen voorkomen kunnen via een druk op de knop besteld worden, wat voor flink wat leads naar L’Oréal’s e-retailers heeft geleid.

Wegens het grote succes wordt vanaf maart 2016 het platform uitgebreid met twee nieuwe L’Oréal merken; Maybelline en Essie.

Femmefab (Onderdeel van EEN Media)

Amsterdam
Femmefab (Onderdeel van EEN Media)
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe