Arcadis

Omschrijving

Arcadis is met meer dan 28.000 medewerkers over de hele wereld actief op het gebied van de natuurlijke en gebouwde omgeving. TamTam realiseerde de global website in meer dan 30 landen en 10 talen. Het verhaal van een B2B website met een focus op slimme content marketing.

Doel

Een van de grootste uitdagingen van het project was om de veelzijdigheid van Arcadis duidelijk te communiceren. Hiervoor heeft TamTam een concept gecreëerd waarin het verleden, het heden en de toekomst van Arcadis wordt gevat en consistent doorgevoerd kan worden in alle digitale uitingen. Het communiceren van thought leadership speelt een grote rol. De nieuwe website is naast een showcase van projecten ook een publicatie platform waar Arcadis haar visie op een betere wereld treffend kan communiceren. 

Bedrijven waar Arcadis de afgelopen jaren mee fuseerde, maar die deels onder eigen naam bleven opereren, zijn afgelopen jaar samen gegaan onder de naam Arcadis. Een grote stap binnen dit proces is de uitrol van een vernieuwd gezamenlijk online platform www.arcadis.com om het merk wereldwijd neer te zetten. De website is het eerste medium waar het vernieuwde merk samenkomt.

Resultaat

De nieuwe website van Arcadis is gemakkelijk uit te breiden naar nieuwe landen en talen. Hiermee is een duurzaam ontwerp voor de toekomst gerealiseerd, de spil in het digitale ecosysteem van Arcadis. Nieuwe bedrijven van Arcadis krijgen hierdoor direct een heldere positie binnen het vernieuwde merk. Daarbij is het publiceren van content zo eenvoudig mogelijk gemaakt. De website is geoptimaliseerd om niet alleen het huidige werkgebied van Arcadis te voorzien maar faciliteert ook nieuwe werkgebieden van de juiste relevante content. 

Dit heeft resulteert in:

+20% bezoek (zowel organisch als overall)
+30 sec time on site (2,5 naar 3 min)
Bounce gedaald van 52% naar 20%
Website stimuleert enorm het verkeer op de socials van Arcadis, 3% van alle bezoekers klikt door naar de social kanalen om meer te weten te komen over Arcadis of haar medewerkers.

De website omvat nu meer dan 30 landen in 10 talen en is volledig flexibel en schaalbaar opgezet. De site is opgezet in samenwerking met Sitecore. Binnen het concept staat de meerwaarde die Arcadis levert centraal, ondersteund door aansprekende B2B content. Hierbij is de herkenbare architectonische ontwerpkracht van Arcadis doorgevoerd in het design van het online platform.

De veelzijdigheid van Arcadis komt ook tot uiting in de diverse domeinen; Pers, Nieuws en Careers. Deze zijn als microsites binnen het Arcadis domein opgenomen maar zijn ook makkelijk als losse sites te bereiken. Alle 4 de domeinen zijn binnen één consistente navigatie te bereiken en het is makkelijk gemaakt om tussen deze te switchen.

TamTam

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe