Walibi Holland

Omschrijving

Dagelijks trotseren hordes tieners en jongvolwassenen de ‘thrill rides’ in Walibi. De ‘rush’ die deze jongeren voelen als ze in Walibi zijn, moet ook online voelbaar zijn. Zodat de online beleving omhoog gaat en daarmee de online kaartverkoop. Dat leidde in een half jaar tijd tot 92% meer conversie.

Doel

Dagelijks trotseren hordes tieners en jongvolwassenen de ‘thrill rides’ in Walibi. De achtbanen kunnen hen niet hard genoeg gaan en ze zijn constant op zoek naar die kriebel in hun buik. De ‘rush’ die deze jongeren voelen als ze in Walibi zijn, moest ook voelbaar worden op de website. Zodat de online beleving omhoog ging en daarmee de online kaartverkoop.

Walibi Holland wil met de nieuwe website de online beleving en de online kaartverkoop verhogen, maar ook het aantal telefoontjes met vragen terugdringen. Het nieuwe, praktisch ingestoken menu en de overzichtelijke ticketpagina, hebben indrukwekkende resultaten opgeleverd.

Resultaat

De conversie is met 92% gestegen ten opzichte van 2014. Daarnaast zien we dat het merendeel van het bezoek dezelfde 4 pagina’s bezoekt. Door het beperken van de keuzes gaan bezoekers dus gerichter te werk en schieten de verkoopcijfers omhoog. En evenzo belangrijk voor Walibi: het aantal telefoontjes is met 80% afgenomen. Hét bewijs dat praktische zaken nu beter online vindbaar zijn.

Met zulke positieve resultaten kon ook Walibi Frankrijk niet achterblijven. Park Rhônes Alpes gebruikt ook de nieuwe website gericht op jongeren en de verkoopcijfers hebben sindsdien een flinke looping gemaakt. Ook andere Walibi parken kunnen in de toekomst overstappen op het nieuwe template. Verder worden dit zomerseizoen nieuwe opnames gemaakt in de parken zodat de attracties straks in bewegend beeld over je scherm razen. Zo wordt de beleving nog een tandje opgeschroefd.

Om de emotie op de website te verhogen, is het menu uitgekleed en ligt de focus volledig op de attracties, hoe hard die gaan en wat hun hoogtepunten zijn. Dat betekende paginagrote afbeeldingen van de attracties en een HARD GAAN-meter. Met deze meter scroll je door de snelste achtbanen van Walibi en kijkt tot hoe ver je wilt gaan.

Het uitgeklede menu was daarnaast het gevolg van de keuze voor mobile first én een manier om het aantal telefoontjes met praktische vragen terug te dringen. De navigatie werkt meer taakgericht en biedt nu simpelweg minder keuze. Je bent veel sneller op de belangrijkste pagina’s omdat die naar voren zijn gehaald.

TamTam

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe