Nutricia voor Jou

Omschrijving

Nutricia voor Jou biedt moeders, op basis van de mothers journey, gepersonaliseerde en relevante content, services en tools aan in de eerste 1000 dagen van het leven van hun kindje, crossdevice en over meerdere touchpoints.

Doel

De missie van Nutricia is om moeder bij te staan in de eerste 1000 dagen van het leven van hun kindje. De eerste 1000 dagen zijn een cruciale periode waarin een gezonde en sterke basis wordt gelegd voor de rest van het leven. Door het aanbieden van steun aan moeders vervult Nutricia haar inzet voor de samenleving. Tegelijkertijd creëert Nutricia een dialoog en bouwt het een band met moeders in Nederland en België wat uiteindelijk resulteert tot merk kennis en merkvoorkeur. Het doel van het platform is om op basis van de mothers journey relevante content, services en tools aan te bieden aan moeders afgestemd op de exacte fase in de eerste 1000 dagen van het leven van het kindje via omnichannel touchpoints. Door het aanbieden van relevante, gepersonaliseerde content stijgt de kwaliteit van engagement waardoor brand loyalty stijgt en Nutricia als legitieme kennispartner van moeders wordt gezien. Door deze sterke relatie ontstaat merkvoorkeur wat moet leiden tot een hogere verkoop van Nutricia producten. Voor het Customer Experience Platform zijn vijf concrete KPI’s gedefinieerd:

1. Increase online sales
2. Increase the reach of Mijn Nutricia members
3. Increase the overall engagement value
4. Increase an earlier involvement within the customer journey
5. Increase interactions with customer service

Resultaat

Om personalisatie en engagement te kunnen realiseren is gekozen voor Sitecore als CMS, gehost in de cloud door Amazon Web Services. Na lancering van het platform zijn diverse projecten opgestart om de vijf KPI’s te realiseren. Een voorbeeld is EXM: de e-mail experience manager. Nutricia was wereldwijd launching customer. Onderstaande resultaten zijn behaald:

1. Door bezoekers een call to action aan te bieden die relevant is voor hun specifieke fase in de customer journey was Nutricia in staat om de conversie ratio van online sales met 68% te laten stijgen. Hiervoor is personalisatie van impliciete gedragsdata gebruikt.

2. Met behulp van A/B testing was Nutricia in staat om het aantal Mijn Nutricia-members met 33% te laten stijgen. Daarmee had A/B testing een belangrijke bijdrage aan de realisatie van deze KPI.

3. Door middel van personalisatie heeft Nutricia aangetoond dat, voor een specifiek segment bezoekers die beduidend minder engaged waren, de kwaliteit van engagement op de website met 58% is gestegen. Hierdoor steeg de overall kwaliteit van engagement eveneens.

4. Door middel van A/B testing konden brand teams van Nutricia eenvoudig testen en bepalen welke pay off het meest geschikt is voor toekomstige marketingcampagnes. In specifieke gevallen steeg de conversieratio met ruim 47%. Door de brand teams expliciet in dit proces te betrekken steeg het digital maturity level van Nutricia.

5. Door middel van personalisatie bleken marketeers in staat om bezoekers te targeten naar contactmomenten met de Careline, een belangrijke KPI. Hierdoor bleek het aantal contactmomenten via de website met de Careline met 39% te zijn gestegen.

Overige informatie

Bekijk de case video op: https://lukkien.com/nl/nutricia-case/

+ Voeg case toe