Redesign Graydon Corporate websites

Omschrijving

‘Being the best answer’ is de slogan voor het re-designproject van de corporate Graydon websites. Door veranderingen in de behoeften van klanten moesten de sites groeien van push naar pull. Niet wat wij willen vertellen, maar waar onze buyer personas naar zoeken en wat zij willen weten is nu leidend.

Doel

Graydon gelooft in de inbound marketing methodiek: door onze doelgroepen te helpen met relevante informatie, verbeteren wij onze vindbaarheid, zichtbaarheid, merkbinding en uiteindelijk onze conversie. Om aan deze strategie te voldoen, moesten de oude websites regelmatig worden aangepast en nieuwe features worden toegevoegd; het blog, download center, content op productpagina’s en de marketing automation tool (Marketo) zijn pas in latere fases aan de websites gekoppeld. Dit leidde tot verschillende knelpunten:
- Usability: bezoekers volgden niet altijd een logisch pad volgens de buyer journey.
- Techniek: de backend en frontend code zorgde ervoor dat de prestaties van de websites niet evenredig waren aan de effort die hierin gestoken werd.
- Storytelling: door de verschillende stadia waarin processen werden toegevoegd is storytelling uit het oog verloren.
- Mobility: de oude websites waren niet goed geoptimaliseerd voor mobiel verkeer.
Het project had als overall doelstelling:
We want to be the best answer to our (potential) customers. We want to attract new and returning visitors by providing the best answers to their questions. Whether they are in the awareness, consideration or decision phase of their buying journey, or (un)satisfied customers, we help them attain their goals.
Deze doelstelling kreeg twee subdoelen:.
1. Website performance optimaliseren
• Techniek
• Mobiliteit
2. User experience verbeteren
• Usability
• Meer, relevante content
• Storytelling
• Design
Dit doel moest na lancering meetbaar worden gemaakt door betere resultaten binnen de buyer en customer journey: meer (organisch) bezoekers, kwalitatievere leads, meer interactie met klanten en prospects via onze platformen.

Resultaat

• Oplossing & samenwerking: Een website met een heldere structuur, overzicht, terug naar de kern, tone of voice, menselijker. Complexiteit (jargon financiële sector) terugdringen en begrijpbaar maken voor de algemene consument. Om te zorgen dat het binnen de projectkaders werd opgeleverd, werkten we, net als onze partners Freshheads en EzCompany, volgens de Agile-methodiek & op locatie.

• Innovatie: een zoekfunctionaliteit op de homepage, waarbij bezoekers gratis onbeperkt een versimpelde credit rating van een bedrijf kunnen opzoeken. Met de uitkomst (zonnetje, wolkje of bliksem), krijgt de bezoeker snel antwoord krijgen op zijn vraag. Voor meer inzicht volgt een logisch pad naar content en oplossingen.

• Strategie: we volgde een user centred design strategie. Alle content is gestoeld op de vragen van buyers. Hiervoor deden we intensief onderzoek en hielden we interviews met sales.

• Usability: bezoekers volgen een logisch pad. Er zijn geen losse eindjes meer.

• Creativiteit: op basis van inzichten uit het buyer persona onderzoek werden alle productpagina’s samengevoegd tot ‘productfamilies’. Hierbij vormden niet niet de producten maar de doelen van de buyer het uitgangspunt. Ook zit er een bepaalde volwassenheid in de flow van de pagina’s: van light gebruiker naar heavy user.

• Design: voor een meer volwassen en warmere uitstraling/beleving, kozen we voor andere kleuraccenten, meer fotografie en mensen en een beter online leesbaar lettertype.

• Resultaten: sinds de lancering zien we een stijging van 52% in organisch bezoek. Eveneens zijn de pageviews gestegen met 40%, de (bedrijvendatabase) zoekfunctionaliteit wordt 16% vaker gebruikt. Daarnaast zien we een hogere lead naar opportunity conversie.

Overige informatie

Missie & Visie van Graydon
Graydon gelooft dat transparantie het vertrouwen tussen zakenpartners versterkt. Als ondernemingen een goed beeld hebben van de opportuniteiten die er zijn en de risico’s die ze lopen, ontstaat samenwerking, worden deals gesloten en groeien ideeën uit tot realiteit.

Onze missie is om grote hoeveelheden data uit diverse bronnen om te zetten in informatie. Op basis van deze informatie genereren we waardevolle economische, financiële en commerciële inzichten die onze klanten in staat stellen om betere zakelijke beslissingen te nemen en uiteindelijk een competitief voordeel te behalen.

Graydon heeft als doel om een speelveld te creëren waarin organisaties floreren en economieën welvarend zijn.

Freshheads

Tilburg
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe