The Innovation Station

Omschrijving

The Innovation Station (TIS) is een internationale en open video community voor sociale en technologische innovatie.

Doel

The Innovation Station is een initiatief van Hivos en Fast Moving Targets en wil de wereld verbeteren door haar innovatiever, beter verbonden en opener te maken. Hivos is een internationale organisatie die oplossingen zoekt voor aanhoudende globale kwesties. Fast Moving Targest is een innovatieve media organisatie uit Amsterdam.

De doelstelling van The Innovation Station is informeren, inspireren en activeren. Het video station heeft als ambitie game changers, innovators en innovaties in het zonlicht te zetten en wil globale innovatie van Afrika tot Amerika, van Azië tot Europa zichtbaar maken. De briefing van TIS bestaat uit de volgende drie onderdelen.

1. De belangrijkste vertelvorm van TIS is video. Video's die door gebruikers ingezonden zijn en op Youtube en Vimeo gecureerde video’s. Tevens is er een livestream te zien van het lineaire TIS-kanaal

2. Het doel van TIS is mensen bij elkaar brengen en de kennis en kunde van het publiek ontsluiten. Daarom is het belangrijk dat de community goed zichtbaar is en dat bezoekers snappen dat zij het zijn die de site niveau en betekenis geven. Gebruiker kunnen zelf video's uploaden, maar ook stemmen en andere gebruikers volgen.

3. TIS is een internationaal project en moet dit ook uitstralen. Projecten uit de hele wereld moeten aansluiten op de community van TIS.

Resultaat

Voor het ontwerp en de ontwikkeling van TIS staat eenvoud centraal. Het is belangrijk dat de community toegankelijk is. Met één druk op de knop word je onderdeel van de community; inloggen gebeurt met je facebook of twitter account. Verder is het enige wat nodig is om een video in te zenden een link en een beschrijving van maximaal 140 tekens. Met maximaal drie klikken krijg je alles voor elkaar op TIS.

Ook is het eenvoudig te manoeuvreren tussen de verschillende thema’s via hoofdmenu. Doordat er op content gestemd en gereageerd kan worden komen de meeste besproken, interessante of innovatieve video’s bovenaan te staan. Binnen hetzelfde thema kun je nadat je een video gekeken hebt, zonder van pagina te hoeven verwisselen, door naar de volgende video.

Een half jaar geleden is de lancering van TIS geweest. Sindsdien zijn er 735 video’s ingezonden vanuit 146 verschillende landen. Per maand groeit de community met gemiddeld 1.000 nieuwe bezoekers.

Overige informatie

Opdrachtgever: Hivos (Den Haag) en Fast Moving Targets (Amsterdam)
Creative directors: Bas Koopmans en Sidney Vollmer
Art Director: Bas Koopmans
Designer: Erik Gelderblom
Developers: Roeland de Betue en Tom Walter
Copywriter: Sidney Vollmer

Festina Amsterdam

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe