GAMMA Top2000

Omschrijving

In december is de mediadruk van adverteerders enorm. GAMMA heeft zich weten te onderscheiden door in te haken op de TOP2000.
GAMMA lanceerde de GAMMA Top2000. Door doe-het-zelf artikelen op creatieve wijze te koppelen aan een nummer uit de Top2000 ontstonden de leukste uitingen die massaal werden gedeeld.

Doel

Voor GAMMA is de maand december een belangrijke maand.
De uitdaging was om met een zeer beperkt budget toch op te vallen en sympathie te creëren voor het merk GAMMA.
De vraag was dan ook om een activatie campagne te ontwikkelen waarbij minimaal 10.000 mensen geactiveerd worden, zonder dat er teveel mediabudget ingezet hoeft te worden.

Resultaat

Om een grote groep mensen te bereiken, in een heel drukke media periode met klein budget hebben we gekozen om in te haken op een bestaand, bekend fenomeen. De Top2000. Het was de bedoeling dat we niet de media maar de doelgroep de boodschap lieten verspreiden. Daarom hebben we ze een zogenoemde 'conversation starter' geboden door ze zelf iets creatiefs en origineels te maken dat ze wilden delen met hun netwerk. Het resultaat was de GAMMA Top2000 site. Op de website van GAMMA konden mensen een inhaker maken door een lied uit de Top2000 te combineren met een GAMMA product. Om de inhaker af te maken schreef je er een zelfbedachte songtitel bij. Vervolgens kon je de inhaker online delen. Mensen die een inhaker maakten waren vaak trots op hun creatie en dat zorgde ervoor dat de inhaker veelvuldig gedeeld werd op social media.

De campagne was zeer populair. Massaal is Nederland geestige inhakers gaan maken. Ruim 50.000 mensen hebben de website bezocht en 16.283 mensen hebben een inhaker bedacht en gedeeld met hun netwerk. Met een klein budget zijn ruim 2.5 miljoen mensen bereikt. Wat belangrijk was en leuk om te zien is dat de mensen veel plezier hebben beleefd aan de campagne. GAMMA heeft voor een vrolijke noot gezorgd gedurende de feestdagen. Een glimlach is moeilijk te onderdrukken. dat zeg ik…

Overige informatie

Wie hebben aan de case meegewerkt:
Giesbers Communicatie Groep: Sven Meijer, Joost Bollen, Guy van Rhoon, Marc Nijborg, Paul Heutinck. Icemedia: Mattijs Nieuwveld, Tom Bremerkamp, Marije Timmerman, Stephen van Essen, Tijmen Overman, Nicolas Capati, Thijs van Schothorst. Verantwoordelijk bij klant: Matthijs de Noord.

Icemedia

Diemen
Icemedia
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe