De Audi A4 Experience

Omschrijving

De Audi A4 Experience, centraal onderdeel van de introductiecampagne van de nieuwe Audi A4, is een virtual reality app waarmee je intens de highlights van de nieuwe Audi A4 ervaart. Een spannende combinatie van technologie en beleving, die verder gaat dan een ‘reguliere test drive’. En bovendien wereldwijd succesvol.

Doel

De nieuwe Audi A4 biedt het nieuwste op het gebied van technologie en design en garandeert een intense beleving. Maar hoe ervaar je de nieuwe Audi A4 als deze er nog niet is?

De doelstelling van Audi Nederland was om prospects al in een vroeg stadium kennis te laten maken met de nieuwe Audi A4. Op innovatieve wijze, die recht doet aan het innovatieve imago van Audi én op een ondersteunende manier voor de Audi-dealers in hun verkoopproces.
Secundair doel (branding) is het ‘Voorsprong door Techniek’ te onderstrepen met aandachttrekkende innovatie voor de Audi-fan.

Resultaat

De Audi A4 Experience heeft virtual reality als centraal onderdeel van de introductiecampagne ten volste uitgenut. Om de kracht van de nieuwe motor te demonstreren, installeerden we een 3D-camera op een achtbaan. We ontwierpen een magisch woud met duizenden vuurvliegjes om te illustreren hoe de Matrix LED-koplampen werken. We dropten de gebruiker midden in een gigantisch dancefestival om te laten zien wat het Bang&Olufsen; 3D Sound System met de zintuigen doet. En we reden naar de hoogste bergen van Oostenrijk om je te laten zien dat de Audi Virtual Cockpit je daar brengt waar je wilt zijn.

De Audi A4 Experience was onderdeel van een algemene introductiestrategie en is geïntroduceerd tijdens de exclusieve dealer preview events. Bezoekers ontvingen een speciaal Audi-branded cardboard. Ook werd de Audi A4 Experience verspreid via een 360 interactieve video op Facebook. Op die manier werden nieuwe prospects enthousiast gemaakt en vastgelegd als dealer-lead. Daarnaast werd de app gehighlight in de TVC add-on.

De verkoopdoelstellingen voor 2015 zijn gehaald, en de Audi A4 Experience app is ruim 40.000 maal gedownload (NL). Ondanks een relatief kleine verspreiding van cardboards (3.000) laten statistieken zien dat meer dan 60% van de app-gebruikers binnen de A4-doelgroep valt. Van Chili tot Singapore: meer dan 18 landen wereldwijd hebben de app opgenomen in hun introductie-campagne. De Audi A4 Experience is in slechts 7 weken gerealiseerd, van concept tot live-gang in de app-store, waarbij alle content vanaf scratch is geproduceerd.

Overige informatie

De Audi A4 Experience is binnen Audi onderscheiden met de International Communication Special Award.

DigitasLBi

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe