Mentos Playlist Freshener

Omschrijving

Mentos wil consumenten wereldwijd het Mentos Freshness gevoel laten ervaren. Daarom is in samenwerking met Spotify een tool ontwikkeld waarmee je je bestaande Spotify playlist eenvoudig kunt refreshen. Zo kom je in aanraking met muziek die 100% aansluit bij je oude playlist, maar je nog nooit gehoord hebt!

Doel

De campagne voor Mentos kent vijf doelstellingen:

*Bereik*
Het bereiken van de Mentos doelgroep op Spotify, door relevant te zijn voor de consument en tegelijkertijd dicht bij de Mentos merkwaarden te blijven.

*Wereldwijd*
Een productoverstijgende campagne die het hele merk Mentos beslaat. Een flexibel concept waar de verschillende landen waar Mentos wordt verkocht al dan niet een specifiek product aan kunnen koppelen.

*Big data*
Het verkrijgen van relevante nieuwe inzichten in de doelgroep, door data te verzamelen over de muzieksmaak van de deelnemers.

*Tool*
Het beschikbare mediabudget voor de campagne is beperkt. Daarom is het des te belangrijker dat de tool nuttig is voor de consument en doorlopend ingezet kan worden.

*Social*
De campagne moet een sterke sociale component bevatten. Er is een beperkt mediabudget beschikbaar. Daarom moet de opzet van de tool gebruikers faciliteren om hun vrienden op een relevante en makkelijke manier te kunnen betrekken. Zo realiseren we veel onbetaald verkeer wat bijdraagt aan de doelstellingen ‘bereik’ en ‘big data’.

Resultaat

*Bereik*
Meer dan 150.000 mensen hebben de tool gebruikt, met gemiddeld twee playlists per persoon. Er zijn dus meer dan 300.000 playlists gemaakt! De conversie van de campagne is erg hoog met 35%. De social buzz rondom de tool heeft het meeste werk gedaan, slechts 2.2% van de bezoekers is via betaalde media in aanraking met de tool gebracht.

*Wereldwijd*
Het design en de interactie van de Mentos Freshener is zo opgezet dat het aansprekend is voor de doelgroep wereldwijd. Op deze manier is de tool voor de gehele doelgroep herkenbaar, makkelijk en relevant: voorwaarde voor een succesvolle internationale campagne!

*Big data*
We hebben een schat aan informatie verzameld uit het hart van de Mentos doelgroep. Naast een succesvolle campagne in termen van bereik hebben we dus tegelijkertijd een grootschalig marktonderzoek kunnen doen. Deze data is bruikbaar voor toekomstige campagnes: zowel on- als offline.

*Tool*
Deze campagne biedt de doelgroep echt iets bruikbaars! We spelen in op een bestaande behoefte en koppelen deze aan het Mentos merk. Door een unieke samenwerking met Spotify en een geavanceerd algoritme hebben we de gebruikers echt iets nuttigs kunnen bieden. Het bewijs van deze relevantie zie je terug in het gebruik en de conversie.

*Social*
De playlists zijn massaal gedeeld met vrienden via Facebook, Twitter en Spotify. De meerwaarde van deze social buzz zie je direct terug in het bereik, slechts 2.2% van de gebruikers heeft via betaald verkeer de tool ontdekt.

Burst

Rotterdam
Burst
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe