A content marketing revolution for animal welfare

Omschrijving

Broedtechnologie innovator HatchTech verbetert het dierwelzijn en dringt antibiotica terug met gepatenteerde broedtechnologie. Ze vertelt haar verhaal met een content marketing concept dat ook al revolutionair is voor de conservatieve broederijwereld. Online magazines kweken belangstelling en leiden naar feitelijke informatie op de website. Resultaten en rendement zijn opmerkelijk.

Doel

HatchTech ontwikkelt en verkoopt unieke broedtechnologie die kuikens oplevert die 1 centimeter langer zijn dan die uit andere systemen. Het geheim zit in een gepatenteerd systeem dat voorziet in water, voer, lucht en licht voor nieuwgeboren kuikens. Dit in tegenstelling tot de traditionele benadering waarbij kuikens de eerste dagen in het donker moeten doorbrengen en zien te overleven op dooierresten. Door HatchTech's innovatie wordt een belangrijke slag worden gemaakt in het verbeteren van het dierwelzijn en het terugdringen van antibiotica.

Het marktaandeel van haar gepatenteerde technologie wil het bedrijf in de zeer internationale, competitieve broederijwereld in korte tijd uitbreiden van 8 naar 20 procent.

Om dat te bereiken heeft HatchTech in een proces van co-creatie met bureau en contentpartners haar traditionele communicatie via professional publishing omgebogen naar een geïntegreerd contentmarketing-concept dat uniek is voor de sector.

Internationaal is de poultry-markt extreem conservatief. HatchTech gebruikt dit gegeven door via vertrouwde internationale vakbladen traffic en abonnees voor haar online magazines te werven. Vanuit de eigen database worden magazines naar de doelgroep gestuurd met hierin prominent cases bij herkenbare bedrijven. Deze verwijzen naar fact based informatie op de website. In de afsluitingsfase van het salesproces krijgen prospects weer een online magazine op maat.

Op die manier heeft HatchTech de sales story van een complex en kapitaalintensief product aanzienlijk versimpeld. Bovendien ziet door de nieuwe benadering een bredere klantgroep dan de supertechneuten de toegevoegde waarde. Door gerichte interactie vanuit magazines en website met de doelgroep kunnen gekwalificeerde leads (prijskopers zijn niet interessant) aan de poort worden geselecteerd.

Resultaat

De nieuwe aanpak is een groot succes, vooral omdat de primaire doelgroepen op maat worden bediend: CEO’s van de broedbedrijven, bedrijfsleiders van de broederijen en operators die het proces beheersen. Zij krijgen via de magazines antwoord op hun Wat en Waar vragen: inspiratie op maat en van daaruit directe toegang tot de voor hen relevante details en het onderzoek dat eraan ten grondslag ligt (Hoe en Waarom). De benadering daarbij is van buiten naar binnen:
• Wat heeft het dier nodig en hoe kan ik dat met technologie bereiken?
• Wat zijn maatschappelijke trends (antibiotica reductie, dierwelzijn) en hoe kan ik daar op inspelen?
• Wat doet de buurman en wat is de (economische) relevantie voor mijn bedrijf?

Door de aantrekkingskracht van de online magazines heeft HatchTech zijn relatiedatabase in een jaar vergroot van 500 naar ruim 8000 personen van de 13.000 professionals die wereldwijd in broedtechnologie actief zijn.
Dit heeft het afgelopen jaar concrete vruchten afgeworpen. Het aantal nieuwe klanten is met 40% gestegen. Een investering van € 50.000 heeft nu al ruim 6 miljoen extra omzet opgeleverd.

Door de inzet van het contentmarketing-platform heeft HatchTech ook het aantal ambassadeurs van haar technologie zien groeien: tientallen bedrijven leveren nu al hun medewerking aan video´s, testimonials en trainingssessies en eind 2016 zal dit rond de 100 zijn.
Het volgende doel van deze contentmarketing-benadering is ook al geformuleerd: het verkorten van de klantreis van 2,5 naar 1,5 jaar tussen eerste contact en order zodat de sales force van HatchTech mondiaal meer broederijen kan bedienen.

Fullmoon Simply Interactive

Amsterdam
Fullmoon Simply Interactive
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe