Sense.info

Omschrijving

Herontwikkeling van het meestbezochte platform voor jongeren over seks, liefde en relaties: Sense.info. Belangrijkste taak: Jongeren uit verschillende doelgroepen voorzien van betrouwbare informatie omtrent het brede terrein van seks en relaties opdat zij gezonde keuzes kunnen maken.

Doel

Sense.info is online marktleider op het gebied van seksuele gezondheid voor jongeren tussen de 12 en 25 jaar. Sense.info is een website van Soa Aids Nederland en Rutgers WPF. Het RIVM en de GGD’s zijn partner van Sense.

Doel:
1) Herontwikkeling van sense.info, door het combineren het beste van de huidige desktop- en mobiele sense sites. 2) De prestaties die momenteel al worden geboekt overtreffen: meer bezoekers, betere vindbaarheid in Google, hoger engagement en tevredenheid, langere bezoeksduur, meer verkeer tussen interventies en richting prioritaire pagina’s, lagere bouncerate en meer verwijzingen naar samenwerkingen en andere vormen van Sense e-health.

Resultaat

De gehele site is opgebouwd volgens de 'seksuele carriere' van jongeren: er wordt niet uitgegaan van een leeftijd maar van seksuele ervaring. Hierop gebaseerd is een enorme hoeveelheid content beschikbaar die 'bite-size' wordt aangeboden: korte teksten met zoveel mogelijk gerelateerde onderwerpen om jongeren zoveel mogelijk te voorzien van relevante content. Het meest succesvolle item; de 3D 'Seksdummies' zijn volledig opnieuw ontwikkeld en -net als de gehele site- responsive. Zo ontdekken jongeren alles over seks zonder dat ouders mee kijken op een computerscherm.

Voorafgaand en tijdens het ontwikkeltraject is het concept getest onder de doelgroep. Dit heeft ertoe geleid dat het platform daadwerkelijk volgens de wensen van jongeren is ingericht.

Resultaten: 1.400.000 unieke bezoekers van livegang tot 29-02-2016 (+320%) - 7.800.00 pageviews (+291%) - 2 Lovie awards

dpdk

Rotterdam
dpdk
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe