The Thrill of Sound

Omschrijving

The Thrill of Sound is een prachtig vormgegeven interactieve longread vol muziek, video, verhalen en animaties over de geschiedenis en toekomst van audio en muziekbeleving. Het project is een branded content samenwerking tussen techsite Numrush, Philips en OK GO.

Doel

Consumenten laten zien dat Philips een bepalende rol heeft gespeeld in de geschiedenis van audio apparatuur, en tot op de dag van vandaag zeer innovatieve producten ontwikkelt zoals de luxe en draadloze Philips Fidelio lijn. The Thrill of Sound maakt duidelijk waarom dit zo bijzonder is, en speelt in op nostalgische herinneringen van de beoogde doelgroep. Met deze rijke longread die zich richt op AB1 muziekliefhebbers in de leeftijd 35-49 wilden we tenminste 10.000 geĂ¯nteresseerden bereiken.

Resultaat

The Thrill of Sound is een low budget project dat resultaten heeft geboekt die ver boven verwachting lagen. Een paar highlights*:
- Tienduizenden unieke bezoekers tijdens de actieperiode
- 1000+ social shares
- Average time spent on site: ruim 6 minuten (!)
- 13% van de bezoekers las de longread helemaal uit
- 70% van alle bezoekers valt recht in de doelgroep
- €55.600 mediawaarde aan free PR
- Long tail van een longread: De site is inmiddels 10 maanden oud maar wordt wekelijks nog steeds door honderden mensen bezocht
- Stijging in marktaandeel na afloop campagne

Zie ook: http://www.marketingfacts.nl/berichten/hoe-philips-muziekfreaks-en-audiofielen-bereikt

*) Exacte cijfers kunnen omwille van de privacy niet publiekelijk worden gedeeld op eGuide.

Overige informatie

Met The Thrill of Sound wilden we een fantastische 'trip down memory lane' maken die goed aansloot op het bestaande lezerspubliek van Numrush. Bijzonder is dat onze redactie en creatief team de volledige vrijheid had om deze bijzondere special te maken, en de branding vanuit Philips echt complementair was aan het verhaal dat we wilden vertellen. Daarin schuilt wat ons betreft het grote succes van de campagne: Je maakt iets moois voor een betrokken publiek.

Behalve een geslaagd voorbeeld van kwalitatieve branded content, laat The Thrill of Sound ook goed zien hoe rijk je online een verhaal kunt vertellen. Het leverde een zeer innovatieve, multimediale, digitale & journalistieke productie op die wij met ontzettend veel liefde en plezier gemaakt hebben.

+ Voeg case toe