Bookit weet hoe je van bezoekers boekers maakt

Omschrijving

Het Data Driven Conversion Platform (DDCP) van Shopping Minds maakt intelligente data van de tsunami aan informatie. Door deze aanpak reageren we niet alleen voortdurend adequaat op het online gedrag van onze bezoeker, maar kunnen we zijn gedrag zelfs voorspellen en sturen waardoor de conversie stijgt.

Doel

Verhogen van de conversie, gemiddeld boekt 98% van de bezoekers die een reissite bezoeken niet. Door het oriëntatie en boekingsgedrag van de bezoekers vast te leggen en deze slim te combineren met het segmentatiemodel van Shopping Minds en bestaande data. Hierdoor wordt het aanbod relevanter en stijgt de conversie.

Resultaat

Samen met Bookit heeft Shopping Minds een aanpak ontwikkeld waarbij er niet alleen voortdurend adequaat op het online gedrag van onze bezoeker gereageerd kan worden, maar kan zelfs zijn gedrag voorspeld en aangestuurd worden. Deze propositie is uniek en maakt optimaal gebruik van beschikbare data en de huidige kracht van technologie om het aanbod realtime te personaliseren.

Alle data die Bookit verzamelt, is samengebracht in één Data Driven Conversion (DDCP). De centraal verzamelde informatie wordt gecombineerd met externe gegevens die de Google Analytics add-on van Shopping Minds genereert.

Hierdoor weten we enorm veel van de bezoeker en kunnen we het aanbod steeds specifieker en persoonlijker maken tot de het perfecte voorstel is bereikt.

Met andere woorden: maximale relevantie in de online dialoog realiseren, van begin tot eind en daarmee meer boekingen bij nieuwe en bestaande klanten. Bookit wil meer zijn dan een reserveringswebsite en dat lukt. Elke dag helpen zij tienduizenden mensen die overwegen invulling te geven aan hun kostbare vrije tijd via Bookit.

Shopping Minds verrijkt middels het Data Activatie Platform dagelijks meer dan 85.000 profielen. Per maand worden er duizenden nieuwe email nieuwsbrief inschrijvingen gerealiseerd voor weekendjeweg.nl en bungalows.nl.

Deze samenwerking en de inzet van de diverse proposities van Shopping Minds orgen voor een substantiële bijdrage aan de e-commerce omzet van Bookit.

Overige informatie

Deze oplossing, het Data Driven Conversion Platform (DDCP) is zelf door ontwikkeld Shopping Minds, en maakt intelligente data van de tsunami aan informatie.

Vanuit deze data kan de stap worden gemaakt van naar real time actie. 97% van de bezoekers maakt niet meteen een boeking. Met wat we van ze weten, gaan we dus aan de slag om bezoek om te zetten naar conversie. In de vorm van een boeking of - als de klant die stap nog niet wil of kan zetten- door het aanbieden van de Weekendjeweg. nl Cadeau Card op het moment dat hij de website verlaat.

De Google Analytics add-on van Shopping Minds maakt de data ‘slim’; het wordt SMart Data. Dit is de basis voor SMart Profiling, oftewel inzicht in het gedrag van de websitebezoekers en de opbouw van persoonlijke profielen. Deze profielen worden real time uitgebreid en verrijkt met specifieke en relevante gegevens, zoals e-mailadres en social media accounts en surf- en orientatiegedrag.

De gegevens worden bij SMart Retargeting gebruikt om consumenten met een hoge aankoopintentie te verleiden om terug te keren naar de website. Ook de nieuwsbrief is een essentieel instrument om herhaalbezoek te genereren. Op basis van het orientatie- en aankoopgedrag en het vakantieprofiel kun je de nieuwsbrief eenvoudig personaliseren met SMart E-mail.

Shopping Minds BV

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe